Tässä ohjeessa kerrotaan pankkiyhteyden käytössä esiin tulevia yleisimpiä virhetilanteita ja kuinka voit korjata tilanteet.

TargetId is empty or missing

Nordean pankkisopimuksella aineistoa lähetettäessä/noudettaessa tulee virheilmoitus: Invalid parameters: TargetId is empty or missing. Pankin mukaan sopimukselta puuttuu aineistoryhmän tunnus.

Virheilmoitus Invalid parameters: TargetId is empty or missing viittaa seuraavaan tilanteeseen:

Nordealla on käytössä aineistoryhmän tunnus (targetid) ja se tulee täydentää pankkiyhteyden sopimukselle. Tarkista tunnus pankista ja syötä se Pankkiyhteyden perustiedot > Sopimukset-välilehdellä sopimukselle

  1. Aineistoryhmän tunnus (oletus) -kenttään JA
  2. Lähetetään ja Jaellaan -taulukoiden kaikkiin kenttiin, jossa lukee Aineistoryhmän tunnus.

Sopimusta luotaessa kohdat 1 ja 2 täydentyvät automaattisesti, jos aineistoryhmän tunnus on syötetty. Jos tunnusta ei ole sopimusta luotaessa muistettu syöttää, kohdat 1 ja 2 tulee täydentää manuaalisesti.

Content processing error. Download feedback.

Olen lähettämässä aineistoa pankkiyhteyden kautta pankkiin, mutta Fivaldi ilmoittaa Content processing error. Download feedback.

Virheilmoitus Content processing error. Download feedback. viittaa yleensä joko hetkelliseen tekniseen yhteysongelmaan pankin kanavassa tai ongelmaan sopimuksella. Yritä lähettää aineisto myöhemmin uudestaan. Jos sama virhe toistuu, ole yhteydessä pankkiin ja tarkista, onko pankin päässä sopimuksella kaikki kunnossa.

Tämä virheilmoitus voi viitata myös siihen, että jokin tieto pankin sopimuksella ei täsmää niihin tietoihin mitä Fivaldissa on, eikä pankki pysty käsittelemään tai ottamaan vastaan aineistoa sopimuksen vastaisena. Ongelma voi olla esim. palvelutunnuksessa. Palvelutunnus syötetään joko sopimuksella tai sitten Yrityksen perustiedot -rekisterissä Pankkitiedot-välilehdellä kohdassa Maksajatunnus.

Varmista asia kuitenkin ensin pankistasi ennen kun teet Fivaldiin muutoksia.

Voit myös saada lisätietoa ongelmasta Pankkiyhteyden Siirtohistoria-välilehdellä. Jos lähetettävä aineisto on Finvoice-laskuja, voit tarkistaa Hylätyt Finvoice-laskut -palautteen. Jos lähetettävä aineisto on SEPA-maksuja, voit tarkistaa SEPA-maksun palautteen. Katso ohjeet Siirtohistoria ja Kuluttajalaskutus Virhepalautteet aineistojen lähetyksen jälkeen. Palautteesta voit nähdä usein, onko ongelma ollut sopimuksella tai esimerkiksi Finvoice-laskun sisällössä tai rakenteessa.

Sertifikaatin ja xml:n SenderID-tieto ei vastaa toisiaan

Pankkiyhteydessä tuleva virheilmoitus Sertifikaatin ja xml:n SenderID-tieto ei vastaa toisiaan viittaa siihen, että pankin puolella on vielä vanha varmenne käytössä. Ole yhteydessä pankkiin ja tarkista mikä varmenne pankissa on voimassa.

Kyseinen ilmoitus viittaa sertifikaattiin (varmenteeseen) ja se vaikuttaisi olevan ristiriidassa Fivaldin ja pankin välillä. Tälläinen virhetilanne voi tulla vastaan tilanteissa kun varmennetta on uusittu mutta pankissa on edelleen ollut vanha varmenne voimassa.

Avainsäilöä ei löydy

Avainsäilöä ei löydy -ilmoitus johtuu siitä, että Fivaldi ei löydä pankkiyhteyden varmennetiedostoa tietokoneelta.

Pankkiyhteyden perustiedoissa Asetukset-välilehdellä on määritelty mihin varmenne on tallennettu. Tarkista, että hakemistopolku on kirjoitettu oikein ja että varmennetiedosto(t) todella löytyvät kyseisestä hakemistosta. Katso ohje Pankkiyhteyden asetukset - uusi sovellusikkuna.

Jos avainsäilön määritelty hakemisto ja varmennetiedoston sijainti täsmäävät, voi joskus auttaa myös se että hakemiston osoite kopioidaan resurssienhallinnasta uudelleen Fivaldiin, tallennetaan, poistutaan Pankkiyhteydestä päävalikkoon asti ja kokeillaan sitten noutoa / lähetystä uudelleen.

Jos varmenne on tallennettu verkkolevylle, huomioi että tietokoneella tulee olla oikeus kyseiseen verkkolevyyn. Tilanteeessa on hyvä tarkistaa, onko varmennetta uusittu viime aikoina. Jos se uusitaan, pitää uudistettu varmenne toimittaa kaikille jotka pankkiyhteyttä käyttävät.

Käyttäjä- ja yrityskohtaiset asetukset

Huomioi myös, että Käyttäjäkohtaiset asetukset ovat aina Yrityskohtaisia asetuksia vahvemmat. Mikäli Käyttäjäkohtaisia asetuksia ei ole, ohjelma käyttää Yrityskohtaisia asetuksia. Lisäksi, mikäli käyttäjäkohtaisia asetuksia ei ole määritelty ja Pankkiyhteyttä käyttää useampi käyttäjä, Yrityskohtaisten asetusten muuttaminen vaikuttaa jokaiseen Pankkiyhteyttä käyttävän käyttäjän varmennehakemistoon. Jos siis haluat tehdä muutoksen vain omaan varmennehakemistoosi, lisää asetus käyttäjäkohtaisena määrityksenä.

Vioittunut tai kadonnut varmenne

Mikäli varmennetiedosto löytyy oikeasta sijainnista, se on todennäköisesti vioittunut, eikä Fivaldi pysty lukemaan sitä. Luo silloin uusi varmenne. Huomioi, että kerrallaan voi olla vain yksi voimassaoleva varmenne, joten vanha on ensin poistettava Poista varmenne käytöstä -painikkeella, jos se on mahdollista. Ennen kun varmenne poistetaan Fivaldista, tulee se kuitenkin sulkea ensin pankissa, ole ensin yhteydessä pankkiin. Katso ohjeet Pankkiyhteyden varmenteen salasanan vaihto / kadonnut salasana ja varmenteen poistaminen ja Pankkiyhteyden varmenteen luominen ja uusiminen.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.