(Myynti > Verkkolaskupalvelu > Yrityksen tilitiedot)

Yrityksen tilitiedot -sivulle syötetään API-avain ja yrityksen UUID. Voit myös estää laskujen noudon Fivaldiin esim. jos käsittelet ostolaskut jossain toisessa järjestelmässä.


Hae palvelutiedot

  • Toimintopainike on näkyvissä vain niiden Fivaldi yritysten kohdalla jotka on jo rekisteröity Visma Maventa-tiliin.
  • Klikkaamalla Hae palvelutiedot -painikkeesta, Visma Maventa-tililtä noudetaan ajantasaiset tiedot Fivaldiin koskien palvelua "Laskujen vastaanotto". (Tilanne kun kyseinen palvelu on kytketty suoraan Visma Maventa-tilin kautta.)
  • Noudon jälkeen ruudulla näytetään viesti tilanteen mukaan:
    Ei muutoksia, tiedot olivat jo samat Maventa-tilillä ja Fivaldissa! (Laskujen vastaanotto on käytössä)
    Ei muutoksia, tiedot olivat jo samat Maventa-tilillä ja Fivaldissa! (Laskujen vastaanotto ei ole käytössä)
    Fivaldiin on päivitetty samat tiedot kuin Maventa-tilillä! (Laskujen vastaanotto on käytössä)

Katkaise yhteys Maventa-tilille

  • Voidaan käyttää tilanteessa kun Maventa-tili on kokonaan irtisanottu. Esimerkiksi jos Maventa-tili ei ole aktiivinen, niin tulostuspalvelukaan ei toimi.
  • Toiminto poistaa vanhat rekisteröintitiedot Fivaldin päästä. Tämän jälkeen yritys voidaan rekisteröidä uudelleen Verkkolaskupalveluun ja ottaa tarvittavat palvelut käyttöön.  

API-avain

  • Käyttäjän sähköpostiosoitteen tunnistetieto, joka tarvitaan aina jotta yhteys Visma Maventa-tilin ja Visma Fivaldin välillä toimii.
  • API-avain muodostuu käyttäjän sähköpostille ensimmäisen rekisteröinnin tai tilin ADMIN-käyttäjän tekemän käyttäjälisäyksen yhteydessä.
  • Fivaldi yrityksen API-avain tulee aina täsmätä saman yrityksen Visma Maventa-tilin jonkun käyttäjän API-avaimen kanssa.
  • Käyttäjätunnuksen eli sähköpostin API-avain näkyy Visma Maventa-tilillä kohdassa Asetukset.  
  • Fivaldissa näkyvä API-avain on se joka on muodostunut rekisteröinnissä annetulle sähköpostille tai API-avain joka on lisätty Fivaldi-käyttäjän toimesta manuaalisesti. Näin on voinut tapahtua esimerkiksi tilanteessa jossa aiempi pääkäyttäjä/sähköposti on poistettu tililtä ja on tarvittu liittää uuden pääkäyttäjän/sähköpostin API-avain Fivaldiin.

Yrityksen UUID

Estä laskujen vastaanotto Fivaldiin

  • Voit estää Maventa-tilille saapuneiden ostolaskujen noudon kyseisen Fivaldi yritysnumeron ostolaskujen kierrätykseen valitsemalla Estä laskujen vastaanotto Fivaldiin -valintaruudun.
  • Käytetään esimerkiksi tilanteessa, kun ostolaskut vastaanotetaan johonkin toiseen järjestelmään kuin Fivaldi. Soveltuu myös siihen, että samalla y-tunnuksella on toinenkin yrityspaikka Fivaldissa (missä tahansa ympäristössä) ja toiseen yrityspaikkaan on estettävä ostolaskujen noudot.
  • Kun esto on voimassa, Rekisteröinti-sivulla näkyy Laskujen vastaanotto -palvelun kohdalla Estetty.
  • Viestit-sivulle tallentuu laskujen vastaanoton eston aika ja eston tehneen henkilön käyttäjätunnus.
  • Jos asetat yrityksen ei-aktiiviseksi palvelunhallinnassa, Fivaldi valitsee automaattisesti tämän valintaruudun ja estää laskujen vastaanoton Fivaldiin. Jos palautat yrityksen aktiiviseksi, sinun täytyy halutessasi käynnistää laskujen vastaanotto itse tyhjentämällä valintaruutu.

Laskujen nouto alkaen

  • Voit määrittää tähän kenttään sen päivämäärän, josta lähtien laskuja noudetaan Fivaldiin. Näin voit tehdä esim. siinä tapauksessa, jos yrityksellä on jo ollut Maventa-tili käytössään ennen kuin se kytketään päälle Fivaldissa ja haluat Fivaldiin laskuja myös aiemmalta ajankohdalta.
  • Jos laskuja on jo noudettu Fivaldiin, kentässä näkyy viimeisimmän noudon päivämäärä.
  • Muuten oletuksena kentässä on se päivämäärä, jolloin yrityksen laskujen nouto on kytketty päälle. Laskujen noudon voi kytkeä päälle joko
    • Rekisteröimällä yritys Maventa-tilille Rekisteröinti-sivulla
    • Poistamalla jo rekisteröidyllä yrityksellä valinta Estä laskujen vastaanotto Fivaldiin -valintaruudusta
    • Napsauttamalla Hae palvelutiedot -painiketta.

Päivitä

  • Päivittää Fivaldiin mahdolliset tunnistetietojen muutokset sekä laskujen vastaanottoeston parametrin valinnat.
  • Päivitys ei onnistu, jos Visma Maventa-tililtä ei löydy kyseisiä tunnistetietoja tai API-avainta ei löydy yrityksen tilin keneltäkään käyttäjältä.


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.