Verkkolaskujen vastaanoton lopettaminen Maventa-tilin kautta
Lue myös Maventan omat ohjeet verkkolaskujen vastaanoton lopettamisesta.
Huom! Jos Maventa-tilillä on ollut käytössä myös skannauspalvelu, täytyy se lopettaa ennen kuin laskujen vastaanotto voidaan lopettaa. Katso ohje: Skannauspalvelu.
Kun skannauspalvelu on lopetettu, välittää skannauspalvelu vielä 60 päivän ajan irtisanomisesta skannatut laskut sekä ei-laskumateriaalin palautussähköpostiin, joka määritellään Maventa-tilin Skannauspalvelu-asetuksissa.
Verkkolaskujen vastaanoton lopettaminen: Toimenpiteet Maventa-tilillä
- Siirry osoitteeseen secure.maventa.com/login ja kirjaudu sisään.
- Valitse se yritys, jonka osalta laskuja ei enää haluta vastaanottaa verkkolaskupalvelun kautta.
- Valitse ylävalikosta Asetukset.
- Valitse vasemmalta valikosta Laskuasetukset.
- Valitse Laskujen vastaanotto.
- Verkkolaskujen vastaanotto -kohdassa lukee Aktiivinen silloin, kun verkkolaskujen vastaanotto on päällä. Sen vieressä olevaa virheää painiketta napsauttamalla voit lopettaa verkkolaskujen vastaanoton.
Maventa-tilillä tehdyn muutoksen jälkeen laskujen vastaanoton verkkolaskuosoite poistuu verkkolaskuosoitteistosta seuraavaan päivään mennessä.
Verkkolaskujen vastaanoton lopettaminen: Toimenpiteet Fivaldissa
Maventa-tilillä tehdyn muutoksen jälkeen laskujen vastaanotto tulee estää Fivaldissa:- Valitse Fivaldin web-puolella ylävalikosta Ostot (tai Myynti tai Kiinteistöhallinta) > Verkkolaskupalvelu.
- Siirry Yrityksen tilitiedot -välilehdelle.
- Valitse valintaruutu kohtaan Estä laskujen vastaanotto Fivaldiin.
- Napsauta Päivitä-painiketta.
Maventa-tilin sulkeminen kokonaan
Jos yrityksen Maventa-tilille ei ole enää lainkaan käyttöä, voi tilin pääkäyttäjä (ADMIN) lopettaa palvelun irtisanomalla kyseisen Maventa-tilin. Katso ohje: Maventa-tilin sulkeminen.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback