Tiliöintikoodit puuttuvat

Tiliöintikoodi-lista on tyhjä.

Syy: Jos yritykselle ei ole määritelty yhtään suoritusten tiliöintiä, ei suorituksia voida kirjata.

Ratkaisu: Luo yritykselle suoritusten tiliöintikoodi jota käytetään kirjaamisessa.

Tositenumeron haku ei onnistu

Tositenumeron hakeminen kirjauspäivän perusteella epäonnistuu.

Syy: Osakirjanpidon kausi Suoritukset on suljettuna kyseiselle kaudelle.

Ratkaisu: Avaa Suoritusten kausi kyseiselle kirjanpidon kaudelle.

Rahatili puuttuu tiliöinniltä

Rahatili on tyhjä ja suoritusta ei voida kirjata.

Syy: Suoritukselle valitulle tiliöintikoodille ei ole määritelty rahatiliä.

Ratkaisu: Lisää tiliöinnille rahatili tai vaihda suorituksen tiliöintikoodi sellaiseen koodiin jolle rahatili on määritelty.

Ennakkotili puuttuu tiliöinniltä

Jos kirjaat ennakkosuoritusta ja ennakkotili-kenttä on tyhjä niin ennakkosuorituksen kirjaaminen ei onnistu.

Syy: Suoritukselle valitulle tiliöintikoodille ei ole määritelty ennakkotiliä.

Ratkaisu: Lisää tiliöinnille ennakkotili tai vaihda suorituksen tiliöintikoodi sellaiseen koodiin jolle ennakkotili on määritelty.

Kurssierotili puuttuu tiliöinniltä

Jos kirjaat valuuttasuoritusta ja kurssierotili-kenttä on tyhjä niin valuuttasuorituksen kirjaaminen ei onnistu.

Syy: Suoritukselle valitulle tiliöintikoodille ei ole määritelty kurssierotiliä.

Ratkaisu: Lisää tiliöinnille kurssierotili tai vaihda suorituksen tiliöintikoodi sellaiseen koodiin jolle kurssierotili on määritelty.

Asiakkaita ei löydy

Asiakashakukenttä ei palauta yhtään asiakasta ja suoritusta ei voida kirjata ilman asiakastietoa.

Syy: Joko yritykselle ei ole määritelty yhtään asiakasta tai kaikki asiakkaat ovat poistomerkittyjä.

Ratkaisu: Jos sinulla ei ole yhtään asiakasta niin täytyy luoda asiakas jotta suoritus voidaan kirjata. Jos asiakas on poistomerkitty, täytyy se palauttaa aktiiviseksi sovellusikkunan yritysrekisterissä (toimintoa ei ole vielä olemassa Asiakasrekisteri -web-sovelluksessa.

Summaa ei voida kohdistaa laskulle

Asiakkaan avoimien laskujen listalla olevalle laskulle ei voida kohdistaa summaa vaan kenttä on harmaana.

Syy: Suorituksen valuutta ei ole sama kuin laskulla on ollut.

Ratkaisu: Vaihda suorituksen valuutta samaksi kuin laskulla.

Suorituksen kirjaaminen ei onnistu puuttuvien käyttöoikeuksien takia

Suorituksen kohdistaminen epäonnistuu koska käyttäjällä ei ole käyttöoikeuksia tehdä toimintoa.

Syy: Käyttäjälle ei ole annettu Lisäys-oikeutta Saatavienhallinta -Web-sovellukseen.

Ratkaisu: Lisää käyttäjälle palvelunhallinnassa Lisäys-oikeus Saatavienhallinta -Web-sovellukseen.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.