Silloin kun asiakkaalle ei tulostu korkolaskua vaikka pitäisi...

Tällaisessa tilanteessa tarkista ensimmäiseksi seuraavat kohdat:

Yritysrekisteri | ko. asiakkaan Lisätiedot-välilehti.

Estot ja kiellot kohdassa ei saa olla ”koronesto” täppää mikäli asiakkaalle halutaan ajaa korkolaskuja.

Koronesto-täppä päällä.

Myyntireskontra | ko. asiakkaan Tiliote-välilehti.

Tuplaklikkaa ko. laskun Eräpäivä kohdassa jolloin aukeaa ”laskun tiedot ” pikkuruutu.

Tarkista, että ko. laskun kohdalla on täppä kohdassa ”lasku mukana korkolaskutuksessa”.

Tarkista, että ko. laskun kohdalla viivästyskorko on määritelty.

Yksittäisen laskun tiedot.

Myyntireskontra | ylävalikosta Myyntireskontra | Perustiedot.

Onko myynnin perustietoihin määritelty vuosittainen viivekorko ja korkoraja? Esim. jos korkoraja on 10 eur, asiakkaalle pitää olla kertynyt vähintään tämä summa korkoa, ennen kuin ohjelma tulostaa korkolaskun.

Myynnin perustietoihin merkitty korkorajaksi 5 euroa.


Kaava jolla tuo korko lasketaan tekee niin, että pitää muistaa seuraava:

1. Myynnin perustiedoissa Perintä-välilehdellä kohdassa Korkolaskutus on valinta "Korkolaskutukseen myös avoimet laskut" päällä.
2. Laskun kuittauspäivä on eräpäivä + 1 + Ei korkoa-päivät eräpäivästä (Eli muuta vaikka Ei korkoa päivät eräpäivästä arvo 2 tai 3)
3. Tällaisten laskujen yhteensäsumman korkojen määrä (miinusmerkkisenä) on isompi kuin muiden laskujen korkojen määrä (tuo oikea korkolaskutussumma)



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.