Suljetut asiakkaat

Suljetut asiakkaat -listalla näytetään asiakkaat, jotka on merkitty Visman toimesta suljetuksi. Käytännössä tallaiset asiakkaat ovat sellaisia, joiden Visma Fivaldi -sovelluspalvelusopimus on irtisanottu ja päättynyt.

Suljetun asiakkaan tietoja voi tarkastella ja muokata, mutta uusien käyttäjien, käyttäjäryhmien tai yritysten luonti on estetty. Suljetun asiakkaan käyttäjätunnusten kirjautuminen Fivaldiin on myöskin estetty (= irtisanotun asiakkaan käyttäjätunnuksia ei ole siis välttämättä tarve poistaa).

Jos suljetun asiakkaan ympäristön yritysnumero halutaan siirtää takaisin tilitoimiston alle tai toiseen asiakasympäristöön, katso ohjeen kohta Asiakkaan yrityksen palauttaminen aktiiviseksi ja siirto asiakkaan ympäristöön.

Asiakkaan yrityksen muuttaminen ei-aktiiviseksi

Huom! Ennen yrityksen ei-aktiiviseksi muuttamista katso huomioitavat asiat ohjeesta: Yrityksen muuttaminen ei aktiiviseksi

Yrityksen voi muuttaa ei aktiiviseksi esimerkiksi tilanteessa kun yritysnumero halutaan siirtää pois suljetun asiakasympäristön alta toiseen ympäristöön.

  1. Aloita napsauttamalla Muuta ei aktiiviseksi –painiketta.
  2. Ohjelma ilmoittaa: Jos jatkat, kaikki käyttöoikeudet yhtiöltä poistetaan. Voit halutessasi määrittää yrityksen takaisin aktiiviseksi. Tämän muutoksen voi tehdä 5 kertaa. Olet muuttanut tilaa ”X” kertaa.
  3. Valitse Jatka ja odota hetki.


Lopuksi yritys on siirtynyt pääasiakkaan Ei aktiiviset yritykset -listalle.

Jos yrität muuttaa asiakkaan viimeistä yritystä ei-aktiiviseksi, mutta käyttäjiä tai käyttäjäryhmiä ei ole vielä poistettu, ohjelma ilmoittaa: Viimeisen yrityksen merkitseminen ei aktiiviseksi ei onnistunut. Poista ensin asiakkaan käyttäjät ja käyttäjäryhmät. Jos kyseessä on asiakkaan ainoa tai viimeinen yritys, tulee kaikki käyttäjät/käyttäjäryhmät ensin poistaa.


Ei-aktiivisen yrityksen palauttaminen aktiiviseksi ja siirto asiakkaan ympäristöön

Ei-aktiiviseksi muutetun yrityksen voi tarvittaessa palauttaa takaisin aktiiviseksi napsauttamalla Muuta aktiiviseksi -painiketta. Yrityksen tilaa voi muuttaa enintään 5 kertaa, jonka jälkeen yritys lukkiutuu lopullisesti. Katso myös ohje: Yrityksen palauttaminen aktiiviseksi.

Jos haluat siirtää yrityksen asiakasympäristöön, valitse Asiakas-listalta haluttu sopimus ja napsauta Siirrä asiakkaalle.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.