Suljetut asiakkaat
Suljetut asiakkaat -listalla näytetään asiakkaat, jotka on merkitty Visman toimesta suljetuksi. Käytännössä tallaiset asiakkaat ovat sellaisia, joiden Visma Fivaldi -sovelluspalvelusopimus on irtisanottu ja päättynyt.
Suljetun asiakkaan tietoja voi tarkastella ja muokata, mutta uusien käyttäjien, käyttäjäryhmien tai yritysten luonti on estetty. Suljetun asiakkaan käyttäjätunnusten kirjautuminen Fivaldiin on myöskin estetty (= irtisanotun asiakkaan käyttäjätunnuksia ei ole siis välttämättä tarve poistaa).
Asiakkaan yrityksen muuttaminen ei-aktiiviseksi
Huom! Ennen yrityksen ei-aktiiviseksi muuttamista katso huomioitavat asiat ohjeesta: Yrityksen muuttaminen ei aktiiviseksi.
Yrityksen voi muuttaa ei aktiiviseksi esimerkiksi tilanteessa kun yritysnumero halutaan siirtää pois suljetun asiakasympäristön alta toiseen ympäristöön.
- Aloita napsauttamalla Muuta ei aktiiviseksi –painiketta.
- Ohjelma ilmoittaa: Jos jatkat, kaikki käyttöoikeudet yhtiöltä poistetaan. Voit halutessasi määrittää yrityksen takaisin aktiiviseksi. Tämän muutoksen voi tehdä 5 kertaa. Olet muuttanut tilaa ”X” kertaa.
- Valitse Jatka ja odota hetki.
Lopuksi yritys on siirtynyt pääasiakkaan Ei aktiiviset yritykset -listalle.
Jos yrität muuttaa asiakkaan viimeistä yritystä ei-aktiiviseksi, mutta käyttäjiä tai käyttäjäryhmiä ei ole vielä poistettu, ohjelma ilmoittaa: Viimeisen yrityksen merkitseminen ei aktiiviseksi ei onnistunut. Poista ensin asiakkaan käyttäjät ja käyttäjäryhmät. Jos kyseessä on asiakkaan ainoa tai viimeinen yritys, tulee kaikki käyttäjät/käyttäjäryhmät ensin poistaa.
Ei-aktiivisen yrityksen palauttaminen aktiiviseksi ja siirto asiakkaan ympäristöön
Jos haluat siirtää yrityksen asiakasympäristöön, valitse Asiakas-listalta haluttu sopimus ja napsauta Siirrä asiakkaalle.
Yrityspaikka saadaan siirrettyä pois asiakasympäristön alta muuttamalla se ensin ei aktiiviseksi. Tämän jälkeen yritys muutetaan takaisin aktiiviseksi Muuta aktiiviseksi -painikeella, jonka jälkeen yritys löytyy tilitoimiston aktiivisten yritysten listalta. Jos yritys halutaan siirtää myöhemmin toiseen asiakasympäristöön, valitaan Asiakas-listalta haluttu sopimus ja klikataan Siirrä asiakkaalle.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback