1. Valitse käsiteltävä lasku

Kun lasku on onnistuneesti tallennettu ja lähetetty valittuun kierrätysryhmään, ilmestyvät kyseiselle tarkastajalle osoitetut laskut vihreällä värillä Ostolaskujen kierrätyksen Laskulista-sivulle. Laskuja voi suodattaa ja järjestää näkymän yläosan kriteereillä.

Lasku valitaan käsiteltäväksi napsauttamalla haluttua laskuriviä muualta kuin Hyväksy/Vie reskontraan -kohdasta. Tämä avaa laskun Laskun syöttö -välilehdelle. Hyväksy/Vie reskontraan -valinta suorittaa valitun toiminnallisuuden avaamatta laskua.

2. Laskun tietojen tarkistaminen

Laskun käsittelijä tarkistaa laskun oikeellisuuden ja tarvittaessa yrityksen käytäntöjen mukaan suoritetaan laskun tietojen korjaaminen.

3. Laskun hyväksyminen

Laskun käsittelijä hyväksyy laskun vihreällä Hyväksy-painikkeella.

Tämän jälkeen lasku siirtyy seuraavalle askeleelle.  Jos käyttäjä on käsittelijänä myös seuravalla askeleella, näkyviin tulee ilmoitus Lasku hyväksytty, käsittele seuraava vaihe. Jos käyttäjä ei ole käsittelijänä seuraavalla askeleella, ilmoitus on Lasku hyväksytty, käsittele seuraava lasku. Jos käsiteltäviä laskuja ei ole enempää, ohjelma palaa laskulistaan ilman erillistä ilmoitusta.

4. Laskun siirto ostoreskontraan

Laskun ollessa kierrätysryhmän viimeisellä hyväksyntäaskeleella, näkyy ruudulla Vie reskontraan -painike. Reskontaan siirto tapahtuu tätä painiketta napsauttamalla.

Laskun täytyy olla kokonaan tiliöity ennen reskontraan vientiä. Ennen reskontraan vientiä ohjelma tarkistaa, että lasku on kokonaan tiliöity.

Useiden laskujen vieminen reskontraan kerralla

Voit viedä useita laskuja kerrallaan reskontraan Laskulista-välilehdellä. Valitse valintaruutu haluamiesi laskujen rivien vasemmassa laidassa ja napsauta Vie valitut reskontraan -painiketta. Voit myös valita kaikki ruudulla näkyvät laskut valitsemalla otsikkorivin valintaruudun.

Fivaldi vie valitut laskut reskontraan ja antaa sinulle palautteen viennin onnistumisesta. 

Ostolaskun reskontraan vienti onnistuu, jos:

  • laskun tiedot eivät ole puutteelliset,
  • lasku ei ole lukittu,
  • kirjauspäivän mukainen ostolaskujen kausi ei ole suljettu,
  • lasku on askeleella jolla on mahdollista viedä laskuja reskontraan, ja
  • sinun käyttäjätunnuksellasi on oikeus viedä lasku reskontraan.


5. Tositenumero ja kirjanpitoon vienti

Reskontraan viennin yhteydessä lasku saa tositenumeron ja siirtyy myös kirjanpitoon.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.