Voit tarkastella ja muokata olemassaolevien asiakkaiden ja toimittajien tietoja Fivaldin Asiakasrekisterissä (Fivaldi web > ylävalikosta Myynti/Ostot/Kiinteistöhallinta > Asiakasrekisteri). Asiakasrekisterin taulukossa näkyvät kaikki luodut asiakkaat ja toimittajat lukuunottamatta poistomerkittyjä. Poistettuja asiakkaita ja toimittajia voit tarkastella ja tarvittaessa palauttaa Sovellusikkunan Yritysrekisterissä. Katso myös ohje: Asiakkaan poisto ja palautus aktiiviseksi.

Voit hakea Asiakasrekisteristä tiettyä yritystä kirjoittamalla Etsi...-kenttään minkä tahansa taulukon otsikon mukaisen asiakkaalle annetun tiedon (asiakkaan nimen, y-tunnuksen jne.). Jos ohjelma ei löydä antamallasi hakusanalla yhtään osumaa, taulukko näkyy tyhjänä. 

Voit suodattaa taulukossa näkyvää hakutulosta sivun oikean reunan Suodata-painikkeen takaa löytyvillä vaihtoehdoilla.

Näkyvät sarakkeet -painiketta napsauttamalla voit valita, mitä tietoja taulukossa näytetään. Valitsemasi sarakkeet jäävät selaimen muistiin ja näkyvät taulukossa, kun palaat Asiakasrekisteriin seuraavan kerran. 

Voit ladata taulukossa näkyvät tiedot omalle koneellesi napsauttamalla Lataa-painiketta ja valitsemalla haluamasi tiedostomuodon.

Voit järjetää taulukossa näkyvät asiakkaat joko nousevaan tai laskevaan järjestykseen napsauttamalla haluamaasi otsikkoa (esim. Nimi).

Sivun oikean alareunan Näytetään-pudotusvalikosta voit valita, miten monta asiakasta sivulla kerrallaan näkyy (5/10/25/50). Valikon vieressä olevat numerot kertovat, miten monta asiakasta Asiakasrekisterissä on yhteensä (viimeinen luku) ja mitkä näistä näytetään tällä hetkellä (ensimmäinen lukuväli). Sivulta toiselle voit siirtyä nuolipainikkeiden avulla.

Voit muokata, kopioida tai poistaa asiakkaan napsauttamalla rivin lopussa olevaa kolmen pisteen painiketta.

Kun napsautat haluamaasi yritystä, ohjelma avaa kyseisen yrityksen tiedot Perustiedot-välilehdelle, jossa voit muokata tietoja. Lue ohje Asiakkaan perustiedot.




Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.