Siirtohistoria
HUOMIOI: GDPR:n johdosta yli 6kk vanhat tiedostot poistetaan siirtohistoriasta.
Siirtohistoria-välilehdellä on mahdollista tarkastella siirrettyjä aineistoja sekä käsitellä niitä uudestaan. Napsauttamalla hiiren kakkospainiketta valitun aineiston kohdalla, voidaan joko:
- Tulostaa aineisto.
- Käsitellä / jaella saapunut aineisto uudestaan. Esim. tiliote ei kohdistunut yritykseen puuttuvien perustietojen takia -> jaellaan uudestaan.
- Vastaanottaa aineisto omalle työasemalle, eli tallentaa aineisto tiedostona hakemistoon (vaatii palvelunhallinnan oikeuden ”Lähtevien aineistojen tarkastelu”).
- Poistaa lähtevä aineisto, mahdollistaa erän luomisen uudestaan. Esim. maksuerä, joka on hylkääntynyt pankissa halutaan muodostaa uudestaan -> poista aineisto.
- Peruuttaa Nordean SEPA-maksuaineisto (varmista pankista ettei aineistoa ole ehditty veloittaa). Katso tarkemmat ohjeet tämän artikkelin lopusta.
Siirtohistoria-välilehden alaosan taulukon oikeassa reunassa olevalla painikkeella on mahdollista tarkastella saapuneen aineiston käsittelyhistoriaa. Painikkeen napsauttaminen avaa Aineiston jakelu Fivaldi-yrityksille -ikkunan.
Tämän ikkunan oikean reunan ”i”-painikkeella saadaan näkyviin tarkempi aineiston käsittelyn palaute.
Vinkki: Jos sinun on hankalaa löytää oikeaa SEPA-aineistoa, avaa i-painikkeella tarkempi palaute ja tarkista OrgnIGrp.. ja TxInfAndSts.. -elementeistä fv_00-alkuiset kirjain- ja numerosarjat. Siirry Ostoreskontran maksatuksen Erät-välilehdelle ja valitse haluamasi maksatuserä. ruudun alalaidassa oleva Tunnus-kentän numerosarja pitäisi olla sama kuin Siirtohistorian tarkemmasta palautteesta löytyvä.
Vasemman laidan painikkeet
Tulosta siirtopäiväkirja
Mahdollistaa Siirtopäiväkirja-raportin tulostuksen rajauksien mukaisille aineistoille. Raportilla ilmoitettu siirtokäyttäjä on se tunnus, joka on nostanut aineiston siirtoruudulle. (Tunnus joka on tehnyt varsinaisen siirron pankkiin voi olla siis eri).
Nordean SEPA-maksun peruutus
Voit peruuttaa Nordean SEPA-maksun Pankkiyhteyden Siirtohistoria-välilehdellä.
- Varmista ensin pankista, että aineistoa ei ole ehditty veloittaa.
- Napsauta haluamaasi aineistoa hiiren oikealla painikkeella.
- Valitse avautuvasta ikkunasta Peruuta Nordea SEPA-maksuaineisto.
Fivaldi luo peruutusaineiston ja avaa ikkunan, jossa kerrotaan, että SEPA-maksun peruutusaineisto on luotu. Napsauta OK.
Lähetä erä pankkiin Uudet siirrot - ruudulla valitsemalla lähetetään ”SEPA-maksun peruutus”.
Kun uudet SEPA-maksun palautteet on noudettu tarkista, että kyseiselle SEPA-maksulle on saapunut palautteen status ACCR.
Tämä tarkoittaa, että pankki on vastaanottanut peruutuspyynnön hyväksytysti ja erä on peruutettu.
Vasta ACCR-palautteen saapumisen jälkeen voit poistaa erän pankkiohjelmasta ja sen jälkeen myös ostoreskontran maksatuksesta ja käsitellä ostolaskut loppuun halutusti.
Jo noudetun tiliotteen jakeleminen uudestaan
Jos tiliotteen jakelu ei onnistu (esimerkiksi virheellisten asetusten vuoksi), voit jaella sen uudelleen virheen korjaamisen jälkeen.
Etsi oikea aineistorivi, napsauta rivillä hiiren kakkospainiketta ja valitse valikosta Käsittele/jakele saapunut aineisto uudestaan (alt-K).
Aineistokohtaisen jakelun tarkempia tietoja voit tarkastella napsauttamalla saman aineistorivin lopussa OK-painiketta. Avautuvassa ruudussa näkyy kaikki jakeluyritykset. Jokaisella jakelurivillä olevan i-painikkeen takaa löytyy puolestaan lisätietoa kustakin jakelusta.
Tiliotteen tulostaminen
Voit tulostaa tiliotteen valitsemalla aineistomuodoksi Konekielinen tiliote. Etsi sitten haluamasi tilioterivi ja napsauta sen rivi aktiiviseksi. Napsauta rivillä hiiren kakkospainiketta ja valitse Tulosta aineisto.
Vastuu- ja vakuuserittelyn tulostaminen
Voit tulostaa vastuu- ja vakuuserittelyt valitsemalla aineistomuodoksi Vastuuerittelut. Etsi sitten haluamasi aineisto ja napsauta sen rivi aktiiviseksi. Napsauta rivillä hiiren kakkospainiketta ja valitse Tulosta aineisto.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback