ERROR: COMPANY ACCOUNT IS LOCKED

Yrityksen Maventa-tilillä on poikkeustilanne ja tiliä ei voida rekisteröidä käyttöön. Ota yhteys sovellustukeen asian selvittämiseksi.

ERROR: COMPANY CANNOT BE SET AS ITS OWN BILLING COMPANY

Laskutusyritykseksi yritetään laittaa yritystä itseään. Tällainen valinta ei ole sallittu.

Jos lasku halutaan tulevan yritykselle itselleen, jätä kyseinen kenttä tyhjäksi.

ERROR: RECEIVING INVOICES NOT ENABLED ON ACCOUNT

Yritykselle ei ole asetettu laskujen vastaanottoa päälle. Tästä syystä skannauspalvelun tilaaminen ei onnistu.

Maventa-palveluiden tilaamiseen on tullut toukokuussa 2022 muutos, jonka tiimoilta laskujen vastaanoton / skannauspalvelun päälle kytkeminen vaatii jatkossa tunnistautumisen viemisen ensin loppuun. Tuotekehityksemme selvityksessä on, miten kyseisten palveluiden tilaaminen saataisiin jatkossakin mahdollisimman sujuvaksi Fivaldin puolelta. Siihen asti ongelman voi kiertää tunnistautumisen loppuunviennillä. Laskujen vastaanotto ja skannauspalvelu voidaan siis tilata vasta sen jälkeen, kun Maventa-tili on onnistuneesti rekisteröity allekirjoittamalla Visma Sign -lomake.

ERROR: REGISTRATION FAILED, BID ALREADY TAKEN  

Yrityksen rekisteröinti epäonnistuu, koska samalla y-tunnuksella on jo rekisteröity yritys Maventassa.

A.) Kun yritys näkyy käyttäjän yrityslistalla Maventa-palvelussa

  1. Kirjaudu Maventan verkkolaskupalveluun osoitteessa secure.maventa.com/login.
    • Käyttäjätunnus on rekisteröinnissä tai käyttäjän lisäyksessä annettu sähköpostiosoite. Mikäli salasana ei ole tiedossa, voit tilata uuden kirjautumisruudun Unohditko salasanasi? -linkin kautta.
  2. Valitse kyseinen yritys.
  3. Valitse ylävalikosta Asetukset > Asetukset. Kopioi talteen tilin API-avain ja Yrityksen UUID.
  4. Kirjaudu Fivaldiin ja valitse kyseinen yritys.
  5. Valitse Fivaldin ylävalikosta Myynti (tai Ostot tai Kiinteistöhallinta) > Verkkolaskupalvelu ja siirry Yrityksen tilitiedot -välilehdelle.
  6. Syötä Maventa-tililtä kopioimasi API-avain ja Yrityksen UUID niille varattuihin kenttiin.
    • Mikäli laskut vastaanotetaan muuhun järjestelmään kuin Fivaldiin, valitse myös kohta Estä laskujen vastaanotto Fivaldiin.
  7. Napsauta Päivitä-painiketta, jolloin Maventa-tili kytketään Fivaldiin. Ohjelma ilmoittaa "Yrityksen Fivaldin verkkolaskutuksen tiedot päivitetty onnistuneesti! ".
    • Napsauttamalla Hae palvelutiedot-painiketta voit noutaa Maventa-tililtä ajantasaiset tiedot Fivaldiin koskien palvelua Laskujen vastaanotto. Ainoastaan laskujen vastaanottotieto välittyy Maventa-tililtä Fivaldiin (esimerkiksi Verkkolaskupalvelun rekisteröintinäkymän taulukkoon). Rekisteröinti-välilehdellä voit tarvittaessa kytkeä lisää palveluita käyttöön.
  8. Koska rekisteröinti alunperin epäonnistui, käyttäjän tulee luoda manuaalisesti Fivaldin Laskujen välitys -sovelluksessa Verkkolaskupalvelun välittäjä ja välitystapa. Tämä mahdollistaa Finvoice-verkkolaskujen lähetyksen yrityksille
  9. Tarkista lopuksi, että yrityksen kaikki muut asetukset ovat Maventa-tilillä ajantasalla.

Jos käyttäjä ei pääse hallinnoimaan kyseistä yritystä Visma Maventa-tilin kautta, katso alta toimintaohje B1. tai B2.

B.) Kun käyttäjä ei pääse hallinnoimaan yrityksen tietoja Visma Maventa-palvelun kautta

B1.) Nykyinen pääkäyttäjä voi lisätä uuden pääkäyttäjän olemassa olevalle Visma Maventa-tilille

Jos tiedät kyseisen Visma Maventa -tilin pääkäyttäjän, voit pyytää häntä lisäämään sinut pääkäyttäjäksi (Admin) kyseisen yrityksen Maventa-tilille.

Huom! Älä lisää uutta pääkäyttäjää voimassa olevalle Visma Maventa -tilille, jos yritys on siirtymässä Fivaldin käyttöön toisesta ohjelmistosta tai jos Fivaldia ollaan ottamassa käyttöön toisen ohjelmiston rinnalle.

Uuden pääkäyttäjän lisääminen Maventa-tilille tilin nykyisen pääkäyttäjän toimesta:

  1. Kirjaudu Maventan verkkolaskupalveluun osoitteessa secure.maventa.com/login.
    • Käyttäjätunnus on rekisteröinnissä tai käyttäjän lisäyksessä annettu sähköpostiosoite. Mikäli salasana ei ole tiedossa, voit tilata uuden kirjautumisruudun Unohditko salasanasi? -linkin kautta.
  2. Valitse kyseinen yritys.
  3. Valitse ylävalikosta Asetukset > Käyttäjät.
  4. Napsauta Lisää käyttäjä
  5. Täytä uuden henkilön tiedot sekä sähköpostiosoite, jolla hän kirjautuu Maventan verkkopalveluun. Muista antaa uudelle käyttäjälle pääkäyttäjän oikeudet (Admin-rooli).
  6. Napsauta Tallenna.
    • Yrityksen uusi pääkäyttäjä saa antamaasi sähköpostiosoitteeseen viestin hänen lisäämisestään Maventa-tilille. Sähköpostiviesti sisältää linkin, jonka kautta käyttäjä aktivoi Maventa-käyttäjätilinsä ja määrittelee salasanan.

Uusi pääkäyttäjä voi nyt kirjautua Maventa-tilille ja tehdä toimenpiteet kohdan A mukaisesti.

B2.) Käyttäjä voidaan lisätä Visman toimesta olemassa olevalle Maventa-tilille

Jos Maventa-tili halutaan siirtää tiliä hallinnoivalta yritykseltä (esim. tilitoimistolta) toiselle tai samaa tiliä aletaan käyttää toisen ohjelmiston lisäksi myös Fivaldissa, voit myös ottaa yhteyttä Fivaldin sovellustukeen. Voimme lisätä uuden pääkäyttäjän voimassa olevalle Maventa-tilille puolestasi.

Lähetä sovellustukeen seuraavat tiedot

  • Minkä yrityksen Maventa-tilistä on kyse (nimi ja y-tunnus):
  • Ohjelmisto, josta yritys lähettää jatkossa myyntilaskuja Maventa-tilin kautta:
  • Ohjelmisto, johon yritys vastaanottaa jatkossa ostolaskuja Maventa-tilin kautta:
  • Pääkäyttäjä (sähköpostiosoite), joka lisätään yrityksen Maventa-tilille:
  • Siirto/yhteiskäyttöpyynnön allekirjoittajan sähköpostiosoite:

Lähetämme allekirjoittajalle sähköisen dokumentin allekirjoitettavaksi. Pyynnön allekirjoittajan tulee olla kyseisen Maventa-tilin yrityksen (loppuasiakkaan) edustaja, jolla on oikeudet allekirjoittaa yrityksen (loppuasiakkaan) puolesta. Allekirjoittaja voi olla myös tilitoimisto tai isännöitsijä, jolla on tarvittavat oikeudet edustaa loppuasiakasta. Allekirjoittamalla kyseinen henkilö tekee juridisesti sitovan pyynnön Vismalta ja ottaa vastuun viestiä siirtoon liittyvistä asioista loppuasiakkaalle riittävällä tavalla. 

Allekirjoituksen jälkeen lisäämme tilille uuden pääkäyttäjän.

Katso tarkemmat ohjeet Visma Communitystä.

ERROR: RETURN ADDRESS EMPTY OR INVALID

Yritykseltä puuttuu Fivaldin Yrityksen perustiedoista jokin pakollinen tieto, esimerkiksi osoite tai sähköpostiosoite.

Tilanne saattaa syntyä sellaisen yrityksen kohdalla, joka on linkitetty käsin Fivaldista Maventa-tiliin. Linkityksessä ei tarkisteta, onko Fivaldin Yrityksen perustiedoissa kaikki pakolliset tiedot täytetty. Koska yritykselle voi valita palveluita Fivaldin Verkkolaskupalvelu -sovelluksessa linkityksen jälkeen, voi virheilmoitus tällöin ilmaantua.

ERROR: USER HAS NO RIGHTS TO COMPANY  

Tarkista, että Maventa-tilillä ja Fivaldissa on sama API-avain ja UUID. Tiedot tarkistetaan kyseisen yrityksen Maventa-tilin kohdasta Asetukset > Asetukset. Päivitä tieto tarvittaessa Fivaldin web-puolen ylävalikon Myynti (tai Ostot tai Kiinteistöhallinta) > Verkkolaskupalvelu > Yrityksen tilitiedot -välilehdelle.

Huom! Jos yrityksen Maventa-tilille on tullut laskuja ennen tietojen päivittämistä, vasta päivityksen jälkeen tilille tulevat uudet laskut siirtyvät automaattisesti Fivaldiin. Fivaldi ei siis nouda tätä muutosta ennen tulleita laskuja Maventa-tililtä automaattisesti. Tarvittaessa voit muuttaa laskujen noutoaikaa Laskujen nouto alkaen -toiminnolla. Katso ohje: Yrityksen tilitiedot: Laskujen nouto alkaen.

Kanta virhe - ORA-01400: kohteeseen (“FV_LOGIN”.”FV_POSTITUS_JONO_T”.”LAHETTAJA”) ei voida lisätä NULL-arvoa

Jos Fivaldi antaa Verkkolaskupalvelu-välitystavalla laskutettaessa virheilmoituksen Kanta virhe - ORA-01400: kohteeseen (“FV_LOGIN”.”FV_POSTITUS_JONO_T”.”LAHETTAJA”) ei voida lisätä NULL-arvoa, viittaa tämä siihen, että laskua tekevän käyttäjän sähköpostiosoite puuttuu. Kyseessä on pakollinen tieto.

Käyttäjätunnuksen sähköpostiosoite tallennetaan Palvelunhallinnassa:

  1. Etsi Palvelunhallinnan Käyttäjät-osiosta oikea käyttäjätunnus ja napsauta sitä hiiren ykköspainikkeella.
  2. Kirjoita Sähköposti-kenttään käyttäjän sähköpostiosoite.
  3. Tallenna.

Kun käyttäjätunnukselle on tallennettu sähköpostiosoite, laskun tekeminen onnistuu.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.