Tämän ohjeen sisältö on päivitetty elokuussa 2019. Huomioithan, että Fivaldi on saattanut päivittyä toiminnallisuuden osalta ohjeen päivityksen jälkeen. Mikäli sinulla herää kysyttävää, olethan meihin yhteydessä.

Palkansaajakohtaiset palkkalajit määritetään Palkansaajat-rekisterissä (sovellusikkuna > Palkat > Palkanlaskenta). Henkilöryhmäkohtaiset oletusasetukset voidaan määrittää valitsemalla Palkansaajat-rekisterin yläreunan valikosta Palkanlaskennan henkilöt > Perustiedot.

Perustietojen Henkilöryhmät-välilehdellä määritetään Henkilöryhmä-kohdassa oletuspalkkalajit. Alla olevassa esimerkissä on valittu aktiiviseksi henkilöryhmä “Kuukausipalkat”. Henkilöryhmän palkkalajit -listalle valitaan oletuspalkkalajit. Listan oikealla puolella olevilla valinnoilla valitaan, missä laskennoissa kyseisiä palkkalajeja halutaan käyttää ja vaihtoehtoja ovat:

  • Aina palkkalaskelmaan: Tapahtumarivi nousee jokaiselle palkkakaudelle.
  • Lomapalkkavarauslaskelmaan: Tapahtumarivi nousee lomapalkkojen laskelmalle.
  • Lomapalkkakertymien laskelmaan: Tapahtumarivi nousee laskelmalle, kun palkansaajien kertymät lasketetaan.
  • Poissaololaskelmaan: Jos poissaolorekisteriin tallennettuja tietoja halutaan siirtää palkanlaskentaan, pitää rasti valita niille palkkalajeille, joille halutaan siirtyvän tapahtumia poissaolorekisterin kautta.

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.