Unohtuneen salasanan vaihto

Jos Visma Connect –käyttäjätunnuksen salasana on unohtunut tai se halutaan vaihtaa, käyttäjä vaihtaa sen itse painamalla Fivaldin Visma Connect -kirjautumissivulla Unohditko salasanasi? -linkkiä ja syöttämällä avautuvassa ikkunassa oman sähköpostiosoitteen, johon salasananvaihtolinkki lähetetään.


Salasanan vaihtolinkki lähtee käyttäjän sähköpostiin, kun on ruksattu kohta I’m not a robot / En ole robotti ja sen jälkeen painettu Reset password / Nollaa salasana –painiketta.


Sähköpostiin lähetettävän vaihtolinkin avulla vaihdetaan tilille uusi salasana.

HYVÄ TIETÄÄ: Visma Connect -käyttäjätunnuksen salasana ei vanhene, jos se ei ole "tunnettujen" salasanojen (=verkosta löytyvä lista n. 500 miljoonasta salasanasta) listalla.

Vanhan käyttäjätunnuksen salasanan vaihto

Mikäli käyttäjätunnusta ei ole vielä muunnettu Connect-tunnukseksi (eli käytössä on sähköpostiosoitteella kirjautumisen sijaan edelleen ns. vanhan mallisella Fivaldi-tunnuksella kirjautuminen) suosittelemme ensisijaisesti kääntymään asiassa ympäristön pääkäyttäjän puoleen. Pääkäyttäjä voi vanhanmallisten tunnusten kohdalla muuttaa käyttäjien salasanat sekä poistamaan myös mahdolliset käyttäjätunnusten lukitukset Fivaldin Palvelunhallinnassa.

Jos ympäristössä ei ole muita pääkäyttäjiä (eli sellaisia käyttäjiä, joilla on pääsy Fivaldin Palvelunhallintaan) ja ainoan pääkäyttäjän vanhanmallisen tunnuksen salasana on unohtunut, vaatii salasanan vaihtaminen yhteydenoton Visman sovellustukeen. Sovellustuen toimesta käyttäjälle lähetetään sähköposti tai tekstiviesti, joka sisältää linkin sivustolle, jonne syötetään sovellustuesta saatava vahvistuskoodi. Koodin syöttämisen jälkeen pääsee pääkäyttäjä määrittelemään itselleen uuden salasanan.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.