Uuden varmenteen tilaaminen tapahtuu seuraavasti:

  1. Uudet varmenteet tilataan Verottajan varmennepalvelusta. Ohjeet löydät Verottajan Tuotantovarmenteet -sivustolta. 
  2. Valitse Varmenteelle Rajanpinnat-kohdassa oheiset käyttöoikeudet:
    • Verohallinnon rajapinnat: ApitamoPKI (esim. arvonlisäveroilmoitusten lähetys Fivaldin Oma-aloitteiset Verot -sovelluksesta Verottajalle)
    • Verohallinnon rajapinnat: Vero API (ennakonpidätystietojen nouto (verokortit) Fivaldin Palkanlaskenta -sovelluksesta)
    • Tulorekisterin rajapinnat: Palkkatiedot (Web service) (palkketietoiilmiotusten ja erillisilmoitusten lähetys Palkkatietoilmoitus tulorekisteriin -sovelluskesta)
             
  3. Valitse rajapinnan käyttötarkoitus-kohdassa sopiva vaihtoehto. Jos kyseessä on tilitoimsito, joka ilmoittaa varmenteella sekä omat että asiakasyritysten tiedot tulorekiteriin, valitse molemmat valinnat.
  4. Kun varmenteen tilaus on käsitelty, tekninen yhteyshenkilö tekee varmenteen noudon. Verottajan sivuilta löydät ohjeet Varmenteen noutamiseen. 
    Jos varmenteeseen on tarvetta myöhemmin lisätä puuttuvia käyttöoikeuksia, löydät Verottajan Tuotantovarmenteet -sivustolta ohjeen kohdasta 5 korvaavan hakemuksen tekemiseen ohjeet.

  5. Lisää varmenne Fivaldiin Varmenteen noutaminen -ohjeen mukaisesti.


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.