Varmenteen haku Tulorekisteristä aloitetaan menemällä siihen yritykseen, jonka nimissä palvelusopimus on tehty. Siirry Fivaldin web-puolella Palkat > Asetukset -kohdasta löytyvään Tulorekisterin varmenne -sovellukseen.

Sovellus on näkyvissä vain, jos käyttäjälle on annettu sovellukseen oikeudet Palvelunhallinnassa.

Jos menet Tulorekisterin varmenne -sovellukseen sellaisessa yrityspaikassa, jota ei vielä ole Fivaldissa liitetty johonkin tulorekisterivarmenteeseen, ohjelma ehdottaa automaattisesti varmenteen luomista.

Varmenteen hakeminen aloitetaan antamalla varmenteelle kuvaus, mahdollinen lisätieto, sekä turvasähköpostilla saatu tunnus ja salasana. Tarkista, että antamasi kuvaus on kielellisesti ja sisällöllisesti oikein, sillä kuvausta ei voi jälkikäteen muuttaa. Ohjelma noutaa yrityksen nimen y-tunnuksen automaattisesti yrityksen perustiedoista. Mikäli yrityksen nimi tai y-tunnus puutuvat perustiedoista, antaa ohjelma varoituksen eikä varmennetta voi noutaa. Varmenteen luonnin voi peruuttaa Peruuta-painikkeella. Varmenteen luonti tapahtuu valitsemalla Luo varmenne.

Fivaldi noutaa Tulorekisterissä luodun varmenteen sekä tallentaa varmenteen Fivaldin palvelimelle. Varmenne on Odottaa noutoa -tilassa, kunnes se on onnistuneesti noudettu Tulorekisteristä. Seuraavaan kohtaan eli asiakasyritysten liittämiseen varmenteelle siirrytään vasta kun varmenteen tila on Voimassa.




Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.