Asiakkaan tietojen tarkastelu ja muokkaus

Tilitoimiston olemassa olevan asiakkaan tietoja pääsee tarkastelemaan ja muokkaamaan avaamalla Asiakkaat–listan ja siirtymällä ”puunäkymässä” halutun asiakkaan kohdalle

Yleiset asetukset

  • Yleiset asetukset –osiossa voit tarkastella kyseisen asiakkaan käyttäjien sekä käyttöoikeuksien määriä.
  • Myös salasanaan, sisäänkirjautumiseen ja neuvontaoikeuksiin liittyviä asetuksia voidaan tarvittaessa muokata asiakaskohtaisesti.

Käyttäjät

  • Käyttäjätiedot–näkymässä voit tarkastella ja hallita kyseisen käyttäjätunnuksen tietoja.
  • Jos käyttäjä on liitetty johonkin ryhmään, tämä näkyy kohdassa Käyttäjän käyttäjäryhmät.
  • Voit poistaa käyttäjän ryhmästä siirtymällä käyttäjäryhmän päälle, napsauttamalle hiiren oikealla painikkeella ja valitsemalla Poista.
  • Voit lisätä käyttäjän asiakkaan mahdollisiin käyttäjäryhmiin Liitä uuteen ryhmään –painikkeen kautta.
  • Jos on tarvetta esim. vaihtaa käyttäjätunnus, tämä voidaan tehdä poistamalla olemassa oleva tunnus Poista käyttäjä –painikkeella ja luomalla sitten uusi käyttäjätunnus tilalle.

Lisää uusi käyttäjä

  • Kun olemassa olevalle asiakkaalle on tilattu lisää käyttäjätunnuksia, siirry asiakkaan kohdalle ja perusta uusi tunnus napsauttamalla vasemman laidan Uusi käyttäjä –painiketta.
  • Jos käyttäjämäärät ovat täynnä, painike ei ole aktiivinen, kunnes uusi tilaus on kuitattu Visman toimesta valmiiksi.
  • Kun käyttäjätunnus on luotu, voit määritellä sille käyttöoikeudet asiakkaalle tilattujen sovellusten puitteissa.
  • Käyttöoikeudet voidaan määritellä suoraan käyttäjälle tai mahdollisen käyttäjäryhmän kautta.

Käyttöoikeuksien muokkaus

  • Jos käyttäjälle annettuja ”suoria oikeuksia” on tarve muokata, tämä tehdään Käyttöoikeudet–osiossa.
  • Poistamalla ruksit, käyttöoikeudet poistuvat käyttäjältä kohdalla olevasta yrityksestä.
  • Lisäämällä käyttöoikeusrukseja, kyseinen oikeus astuu voimaan käyttäjälle kohdalla olevaan yritykseen.

Poista käyttäjä

  • Jos jokin asiakkaan tunnus on tarve poistaa siirry ko. tunnuksen kohdalle ja napsauta Poista käyttäjä.
    • Esimerkkinä tilanne kun jokin yksittäinen tunnus on irtisanottu sopimuksesta, mutta sopimus jää muulta osin voimaan.

Vaihda salasana

Vanha kirjautumisen tunnistautumistapa

  • Jos asiakas on unohtanut salasanan, tilitoimiston pääkäyttäjä voi määritellä käyttäjälle uuden salasanan napsauttamalla Vaihda salasana –painiketta.
    • Salasana annetaan kahteen kertaan
    • Salasanan pitää olla vähintään 8 merkkiä pitkä tai enemmän jos Yleiset asetukset -kohdassa on niin määritelty.
    • Salasanan tulee sisältää merkkejä vähintään kolmesta eri merkkiryhmästä:
      • Pienet kirjaimet (a-z)
      • Isot kirjaimet (A-Z)
      • Numerot (0-9)
      • Erikoismerkit (!"#$%&()''*+,-/:;<=>?_[])

Uusi Visma Connect – tunnistautumistapa

  • Käyttäjä määrittelee aina itse salasanansa.

Käyttäjäryhmät

  • Käyttäjäryhmät–kohdan alta pääsee tarkastelemaan ja käsittelemään kyseisen asiakkaan mahdollisia käyttäjäryhmiä ja niiden tietoja.
  • Siirtymällä halutun käyttäjäryhmän kohdalle, oikealla näkyy ko. ryhmän tiedot ja ryhmään kuuluvat käyttäjät.
  • Sovellusten käyttöoikeudet näkyvät ja ovat määriteltävissä yrityksittäin/sovellustyyppikohtaisesti ruudun oikeassa alakulmassa.
  • Käyttöoikeudet määritellään samalla logiikalla huolimatta siitä määritelläänkö ne suoraan käyttäjälle vai käyttäjäryhmälle.

Aktiiviset yritykset

  • Yrityksen tiedot –näkymässä voit myös tarkastella ja muokata kohdalla olevan yrityksen käyttöoikeuksia.
  • Käyttäjä/Käyttäjäryhmä –kohdassa näkyy kuitenkin vain kyseisen asiakkaan omat tunnukset ja mahdolliset ryhmät.
  • Tilitoimistoa koskevien käyttöoikeuksien tarkastelu ja/tai muokkaus ”ala-asiakkaan” yritykseen liittyen on tehtävä tilitoimiston omien käyttäjien/ryhmien kohdalta.
  • Muuta ei aktiiviseksi –painikkeen ohje löytyy kohdasta Yrityksen muuttaminen ei aktiiviseksi.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.