Asiakkaan tietojen tarkastelu ja muokkaus
Tilitoimiston olemassa olevan asiakkaan tietoja pääsee tarkastelemaan ja muokkaamaan avaamalla Asiakkaat–listan ja siirtymällä ”puunäkymässä” halutun asiakkaan kohdalle
Yleiset asetukset
- Yleiset asetukset –osiossa voit tarkastella kyseisen asiakkaan käyttäjien sekä käyttöoikeuksien määriä.
- Myös salasanaan, sisäänkirjautumiseen ja neuvontaoikeuksiin liittyviä asetuksia voidaan tarvittaessa muokata asiakaskohtaisesti.
Käyttäjät
- Käyttäjätiedot–näkymässä voit tarkastella ja hallita kyseisen käyttäjätunnuksen tietoja.
- Jos käyttäjä on liitetty johonkin ryhmään, tämä näkyy kohdassa Käyttäjän käyttäjäryhmät.
- Voit poistaa käyttäjän ryhmästä siirtymällä käyttäjäryhmän päälle, napsauttamalle hiiren oikealla painikkeella ja valitsemalla Poista.
- Voit lisätä käyttäjän asiakkaan mahdollisiin käyttäjäryhmiin Liitä uuteen ryhmään –painikkeen kautta.
- Jos on tarvetta esim. vaihtaa käyttäjätunnus, tämä voidaan tehdä poistamalla olemassa oleva tunnus Poista käyttäjä –painikkeella ja luomalla sitten uusi käyttäjätunnus tilalle.
Lisää uusi käyttäjä
- Kun olemassa olevalle asiakkaalle on tilattu lisää käyttäjätunnuksia, siirry asiakkaan kohdalle ja perusta uusi tunnus napsauttamalla vasemman laidan Uusi käyttäjä –painiketta.
- Jos käyttäjämäärät ovat täynnä, painike ei ole aktiivinen, kunnes uusi tilaus on kuitattu Visman toimesta valmiiksi.
- Kun käyttäjätunnus on luotu, voit määritellä sille käyttöoikeudet asiakkaalle tilattujen sovellusten puitteissa.
- Käyttöoikeudet voidaan määritellä suoraan käyttäjälle tai mahdollisen käyttäjäryhmän kautta.
Käyttöoikeuksien muokkaus
- Jos käyttäjälle annettuja ”suoria oikeuksia” on tarve muokata, tämä tehdään Käyttöoikeudet–osiossa.
- Poistamalla ruksit, käyttöoikeudet poistuvat käyttäjältä kohdalla olevasta yrityksestä.
- Lisäämällä käyttöoikeusrukseja, kyseinen oikeus astuu voimaan käyttäjälle kohdalla olevaan yritykseen.
Poista käyttäjä
- Jos jokin asiakkaan tunnus on tarve poistaa siirry ko. tunnuksen kohdalle ja napsauta Poista käyttäjä.
- Esimerkkinä tilanne kun jokin yksittäinen tunnus on irtisanottu sopimuksesta, mutta sopimus jää muulta osin voimaan.
Vaihda salasana
Vanha kirjautumisen tunnistautumistapa
- Jos asiakas on unohtanut salasanan, tilitoimiston pääkäyttäjä voi määritellä käyttäjälle uuden salasanan napsauttamalla Vaihda salasana –painiketta.
- Salasana annetaan kahteen kertaan
- Salasanan pitää olla vähintään 8 merkkiä pitkä tai enemmän jos Yleiset asetukset -kohdassa on niin määritelty.
- Salasanan tulee sisältää merkkejä vähintään kolmesta eri merkkiryhmästä:
- Pienet kirjaimet (a-z)
- Isot kirjaimet (A-Z)
- Numerot (0-9)
- Erikoismerkit (!"#$%&()''*+,-/:;<=>?_[])
Uusi Visma Connect – tunnistautumistapa
- Käyttäjä määrittelee aina itse salasanansa.
Käyttäjäryhmät
- Käyttäjäryhmät–kohdan alta pääsee tarkastelemaan ja käsittelemään kyseisen asiakkaan mahdollisia käyttäjäryhmiä ja niiden tietoja.
- Siirtymällä halutun käyttäjäryhmän kohdalle, oikealla näkyy ko. ryhmän tiedot ja ryhmään kuuluvat käyttäjät.
- Sovellusten käyttöoikeudet näkyvät ja ovat määriteltävissä yrityksittäin/sovellustyyppikohtaisesti ruudun oikeassa alakulmassa.
- Käyttöoikeudet määritellään samalla logiikalla huolimatta siitä määritelläänkö ne suoraan käyttäjälle vai käyttäjäryhmälle.
- Yrityksen tiedot –näkymässä voit myös tarkastella ja muokata kohdalla olevan yrityksen käyttöoikeuksia.
- Käyttäjä/Käyttäjäryhmä –kohdassa näkyy kuitenkin vain kyseisen asiakkaan omat tunnukset ja mahdolliset ryhmät.
- Tilitoimistoa koskevien käyttöoikeuksien tarkastelu ja/tai muokkaus ”ala-asiakkaan” yritykseen liittyen on tehtävä tilitoimiston omien käyttäjien/ryhmien kohdalta.
- Muuta ei aktiiviseksi –painikkeen ohje löytyy kohdasta Yrityksen muuttaminen ei aktiiviseksi.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback