SISÄLTÖ

Asiakasvarmenne puuttuu pankkitilien asetuksista

Yrityksen Autopay-synkronoinnin yhteydessä Autopay lähettää automaattisesti yrityksen pankkitilien asetuksiin Autopayn asiakasvarmenteen. Tallentunut varmenne näkyy kuvassa punaisella kehystettynä:


Jos Autopayn Asiakasvarmenne -kenttään ei jostain syystä ole tallentunut varmennetta, tulee ylläpitäjän käydä kopioimassa se manuaalisesti Autopayn käyttöliittymästä:

  1. Siirry Autopayn käyttöliittymässä kohtaan Hallinta > Turvallisuus.
  2. Etsi oikea varmenne ja kopioi se napsauttamalla hiirellä sinistä kopiointikuvaketta (ei hiirellä maalaamalla).
    • Kuvan esimerkissä kopioidaan yrityksen Joskin Palkka Oy:n Autopay-asiakasvarmenne punaisella kehystetyllä kopiointikuvakkeella.
       
    • Siirry Fivaldiin kyseisenKopiointikuvake kopioi asiakasvarmenteen leikepöydälle, josta se liitetään Fivaldissa yrityksen pankkitilien asetuksissa Lisää Autopayn asiakasvarmenne -painikkeesta avautuvaan kenttään ja tallennetaan.

Pankkiaineistot eivät tule pankista Autopayhin/Fivaldiin

Jos esim. tiliote- tai viitesuoritusaineisto ei tule pankista Autopayhin, tarkista seuraavat asiat:

  1. Tarkista Autopayn puolelta, että kyseisen yrityksen pankkitili on kytketty oikeaan avaimeen (varmenteeseen): Siirry Autopayn käyttöliittymään > Hallinta > Omat avaimet > napsauta kyseisen avaimen rivin edessä olevaa nuolialas-painiketta > etsi kyseinen pankkitili.
  2. Tarkista Autopayn puolelta, että kyseinen pankkiaineisto on valittuna aktiiviseksi palveluksi: Siirry Autopayn käyttöliittymään > Hallinta > Tilisopimukset > napsauta kyseisen pankkisopimuksen rivin lopussa olevaa kynäkuvaketta > sopimuksen aktiiviset palvelut näkyvät Yhteenveto-välilehdellä. Jos kyseistä pankkiaineistoa ei löydy Aktiiviset palvelut -listalla, valitse se Valitse palvelut -sivulla, ohjeen Pankin palveluiden muuttaminen mukaisesti.
  3. Varmista Fivaldista, että kyseisen pankkitilin asetuksista, Aktivoidut Autopay-palvelut -kohdasta löytyy palvelu Pankista noudetut.
  4. Varmista pankista, että aineistomuoto on oikea. Autopay käyttää seuraavia aineistomuotoja:
    • Tiliotteet: TITO-muoto (ei CAMT / XML)
    • Viitemaksut: KTL-muoto (ei CAMT / XML)
  5. Kysy pankista, onko (Autopayn käyttöliittymässä näkyvällä) WS-sopimuksen käyttäjätunnuksella oikeus noutaa kyseisen yrityksen pankkitilin aineistot (esim. tiliote, viitesuoritukset). Näet käyttäjätunnuksen Autopayssä: Hallinta > Omat avaimet > napsauta kyseisen pankkisopimuksen rivin lopussa olevaa kynäkuvaketta > käyttäjätunnus näkyy Yhteenveto-välilehdellä:
  6. Mikäli edellä olevat ovat pankin päässä kunnossa, pyydä pankilta lisätietoa siitä mitä he näkevät kyseisestä noutoyrityksestä. Pystyvätkö he yksilöimään, miksi nouto ei onnistu?

SEPA-maksujen virhepalautteen korjaaminen

Jos SEPA-maksuun tulee virhepalaute "RJCT NARR Sender not permitted", tarkista seuraavat asiat:

  1. Tarkista, että Autopayhin määritellyllä WS-sopimuksen käyttäjätunnuksella on pankin päässä lupa lähettää kyseisen yhtiön maksuja. Tämä voi vaatia yhteydenoton pankkiin.
  2. Varmista, että WS-sopimuksen käyttäjätunnus on oikein Autopayn käyttöliittymässä: Siirry Autopayn käyttöliittymään > Hallinta > Omat avaimet > tarkista käyttäjätunnus.
  3. Jos käyttäjätunnus on väärin, korjaa se pankilta saamasi tiedon mukaiseksi ja lähetä maksut Fivaldista uudelleen.
  4. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä Fivaldi sovellustukeen lisäavun saamiseksi.




Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.