SISÄLTÖ
- Asiakasvarmenne puuttuu pankkitilien asetuksista
- Pankkiaineistot eivät tule pankista Autopayhin/Fivaldiin
- SEPA-maksujen virhepalautteen korjaaminen
Asiakasvarmenne puuttuu pankkitilien asetuksista
Yrityksen Autopay-synkronoinnin yhteydessä Autopay lähettää automaattisesti yrityksen pankkitilien asetuksiin Autopayn asiakasvarmenteen. Tallentunut varmenne näkyy kuvassa punaisella kehystettynä:
Jos Autopayn Asiakasvarmenne -kenttään ei jostain syystä ole tallentunut varmennetta, tulee ylläpitäjän käydä kopioimassa se manuaalisesti Autopayn käyttöliittymästä:
- Siirry Autopayn käyttöliittymässä kohtaan Hallinta > Turvallisuus.
- Etsi oikea varmenne ja kopioi se napsauttamalla hiirellä sinistä kopiointikuvaketta (ei hiirellä maalaamalla).
- Kuvan esimerkissä kopioidaan yrityksen Joskin Palkka Oy:n Autopay-asiakasvarmenne punaisella kehystetyllä kopiointikuvakkeella.
- Siirry Fivaldiin kyseisenKopiointikuvake kopioi asiakasvarmenteen leikepöydälle, josta se liitetään Fivaldissa yrityksen pankkitilien asetuksissa Lisää Autopayn asiakasvarmenne -painikkeesta avautuvaan kenttään ja tallennetaan.

- Kuvan esimerkissä kopioidaan yrityksen Joskin Palkka Oy:n Autopay-asiakasvarmenne punaisella kehystetyllä kopiointikuvakkeella.
Pankkiaineistot eivät tule pankista Autopayhin/Fivaldiin
Jos esim. tiliote- tai viitesuoritusaineisto ei tule pankista Autopayhin, tarkista seuraavat asiat:
- Tarkista Autopayn puolelta, että kyseisen yrityksen pankkitili on kytketty oikeaan avaimeen (varmenteeseen): Siirry Autopayn käyttöliittymään > Hallinta > Omat avaimet > napsauta kyseisen avaimen rivin edessä olevaa nuolialas-painiketta > etsi kyseinen pankkitili.

- Jos pankkitili on mukana väärällä avaimella (varmenteella), voi sen muuttaa ohjeen Varmenteen muuttaminen pankkitilille mukaisesti.
- Jos pankkitiliä ei vielä ole aktivoitu Autopayihin lainkaan (sitä ei löydy miltään varmenteelta), tulee aktivointi tehdä Fivaldissa ohjeen Uuden pankkitilin aktivoiminen Autopayhin mukaisesti.
- Tarkista Autopayn puolelta, että kyseinen pankkiaineisto on valittuna aktiiviseksi palveluksi: Siirry Autopayn käyttöliittymään > Hallinta > Tilisopimukset > napsauta kyseisen pankkisopimuksen rivin lopussa olevaa kynäkuvaketta > sopimuksen aktiiviset palvelut näkyvät Yhteenveto-välilehdellä. Jos kyseistä pankkiaineistoa ei löydy Aktiiviset palvelut -listalla, valitse se Valitse palvelut -sivulla, ohjeen Pankin palveluiden muuttaminen mukaisesti.

- Varmista Fivaldista, että kyseisen pankkitilin asetuksista, Aktivoidut Autopay-palvelut -kohdasta löytyy palvelu Pankista noudetut.

- Varmista pankista, että aineistomuoto on oikea. Autopay käyttää seuraavia aineistomuotoja:
- Tiliotteet: TITO-muoto (ei CAMT / XML)
- Viitemaksut: KTL-muoto (ei CAMT / XML)
- Kysy pankista, onko (Autopayn käyttöliittymässä näkyvällä) WS-sopimuksen käyttäjätunnuksella oikeus noutaa kyseisen yrityksen pankkitilin aineistot (esim. tiliote, viitesuoritukset). Näet käyttäjätunnuksen Autopayssä: Hallinta > Omat avaimet > napsauta kyseisen pankkisopimuksen rivin lopussa olevaa kynäkuvaketta > käyttäjätunnus näkyy Yhteenveto-välilehdellä:

- Mikäli edellä olevat ovat pankin päässä kunnossa, pyydä pankilta lisätietoa siitä mitä he näkevät kyseisestä noutoyrityksestä. Pystyvätkö he yksilöimään, miksi nouto ei onnistu?
SEPA-maksujen virhepalautteen korjaaminen
Jos SEPA-maksuun tulee virhepalaute "RJCT NARR Sender not permitted", tarkista seuraavat asiat:
- Tarkista, että Autopayhin määritellyllä WS-sopimuksen käyttäjätunnuksella on pankin päässä lupa lähettää kyseisen yhtiön maksuja. Tämä voi vaatia yhteydenoton pankkiin.
- Varmista, että WS-sopimuksen käyttäjätunnus on oikein Autopayn käyttöliittymässä: Siirry Autopayn käyttöliittymään > Hallinta > Omat avaimet > tarkista käyttäjätunnus.
- Jos käyttäjätunnus on väärin, korjaa se pankilta saamasi tiedon mukaiseksi ja lähetä maksut Fivaldista uudelleen.
- Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä Fivaldi sovellustukeen lisäavun saamiseksi.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback