Alkuperäinen julkaisu tehty 24.11.2022.
Fivaldi Webin valikosta Myynti / Ostot / Kiinteistöhallinta | Verkkolaskupalvelu löytyy "Yrityksen tilitiedot"-välilehti, jossa oleva toiminto "Katkaise yhteys Maventa-tilille" poistaa yhteyden kyseisen Fivaldin yrityspaikan ja siihen UUID-tiedolla kytketyn Maventa-tilin väliltä. Toimintoa tulee siis käyttää harkiten, sillä verkkolaskupalvelua ei voi yhteyden katkaisemisen jälkeen enää kyseiseltä Fivaldin yrityspaikalta käyttää, ellei kytköstä tehdä uudelleen. Ohjelma antaa linkityksen poistosta myös varoituksen.
![](https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/euc-cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/77159694778/original/BBnZvd6Fc8ap2lJreL7Xf5xxnErFxEmlQw.png?1710154760)
On myös tärkeää huomioida, että kyseinen toiminto ei sulje Maventa-tiliä eikä lopeta tilattuja palveluita, vaan ainoastaan estää aineistojen lähetyksen ja vastaanoton tilin ja Fivaldin välillä. Mikäli Maventa-tili palveluineen halutaan sulkea ja verkkolaskuosoitteistosta halutaan yritykseltä kyseisen välittäjän tiedot pois, tulee tilin pääkäyttäjän toimittaa sovellustukeen kirjallinen irtisanomisilmoitus tämän ohjeen mukaisesti
Tarve käyttää "Katkaise yhteys Maventa-tilille"-toimintoa tulee vastaan esimerkiksi tilanteessa, jossa tili on aiemmin irtisanottu, mutta verkkolaskupalvelun käyttöä halutaan kuitenkin myöhemmin jatkaa samassa Fivaldin yrityspaikassa. Suljettua Maventa-tiliä ei lähtökohtaisesti saa enää avattua uudelleen, mutta tuon vanhan tilin linkityksen poistamisen jälkeen Fivaldi-yrityspaikasta voi avata kyseiselle yritykselle uuden tilin normaalisti Verkkolaskupalvelun rekisteröinnin kautta.
Toiminnallisuus tulee myös tarpeen tilanteissa, joissa käyttäjä on vahingossa kytkenyt Fivaldin yrityspaikalle toisen yrityksen Maventa-tilin UUID-tiedon.
Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.