Alkuperäinen julkaisu tehty 24.11.2022.
Fivaldi Webin valikosta Myynti / Ostot / Kiinteistöhallinta | Verkkolaskupalvelu löytyy "Yrityksen tilitiedot"-välilehti, jossa oleva toiminto "Katkaise yhteys Maventa-tilille" poistaa yhteyden kyseisen Fivaldin yrityspaikan ja siihen UUID-tiedolla kytketyn Maventa-tilin väliltä. Toimintoa tulee siis käyttää harkiten, sillä verkkolaskupalvelua ei voi yhteyden katkaisemisen jälkeen enää kyseiseltä Fivaldin yrityspaikalta käyttää, ellei kytköstä tehdä uudelleen. Ohjelma antaa linkityksen poistosta myös varoituksen.
On myös tärkeää huomioida, että kyseinen toiminto ei sulje Maventa-tiliä eikä lopeta tilattuja palveluita, vaan ainoastaan estää aineistojen lähetyksen ja vastaanoton tilin ja Fivaldin välillä. Mikäli Maventa-tili palveluineen halutaan sulkea ja verkkolaskuosoitteistosta halutaan yritykseltä kyseisen välittäjän tiedot pois, tulee tilin pääkäyttäjän toimittaa sovellustukeen kirjallinen irtisanomisilmoitus tämän ohjeen mukaisesti
Tarve käyttää "Katkaise yhteys Maventa-tilille"-toimintoa tulee vastaan esimerkiksi tilanteessa, jossa tili on aiemmin irtisanottu, mutta verkkolaskupalvelun käyttöä halutaan kuitenkin myöhemmin jatkaa samassa Fivaldin yrityspaikassa. Suljettua Maventa-tiliä ei lähtökohtaisesti saa enää avattua uudelleen, mutta tuon vanhan tilin linkityksen poistamisen jälkeen Fivaldi-yrityspaikasta voi avata kyseiselle yritykselle uuden tilin normaalisti Verkkolaskupalvelun rekisteröinnin kautta.
Toiminnallisuus tulee myös tarpeen tilanteissa, joissa käyttäjä on vahingossa kytkenyt Fivaldin yrityspaikalle toisen yrityksen Maventa-tilin UUID-tiedon.
Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.