Important announcements
Tiedotteet

KORJATTU: Fivaldin talousnäkymässä häiriötä

06-02-2024

Päivitetty: 26-02-2024 11:51 am

Visma Fivaldi sovelluspäivitys torstaina 15.2 klo 22 - 00:00

15-02-2024

Päivitetty: 16-02-2024 8:12 am

Tärkeää tietoa Anydesk-etätukiohjelmaan liittyen

09-02-2024

Päivitetty: 09-02-2024 6:52 am

Latest news
Uutiset

Tutustu maksuttomiin Fivaldin koulutusvideoihin

23-02-2024

Päivitetty: 23-02-2024 9:22 am

Fivaldin etusivu-uudistuksen pikaohjeet

07-02-2024

Päivitetty: 07-02-2024 9:06 am

Sovellustuen aukioloajat

14-12-2023

Päivitetty: 14-12-2023 9:51 am

Latest tips and tricks
Käyttövinkit

  • Fivaldin Communityn käyttö

    Tervetuloa Fivaldin Communityyn! Täällä voit lukea Fivaldin uutisia ja häiriötiedotteita, saada tietoa Fivaldin käytöstä käyttövinkeistä sekä kysyä kysymyksiä Fivaldin asiantuntijoilta ja keskustella muiden Fivaldin käyttäjien kanssa keskustelut-osiossa! Voit aloittaa uusia keskusteluja vain keskustelut-osiossa. Voit kuitenkin kommentoida viestejä kaikissa osioissa. Joitain viestejä on lukittu, jolloin niitä ei pysty kommentoimaan. Sinun pitää kirjautua tukisivuille, että voit kirjoittaa uusia viestejä tai kommentoida viestejä. Lue ohjeet tukisivuille rekisteröitymiseen ja kirjautumiseen. Kirjautuneena voit myös tilata sähköpostimuistutuksen eri osioihin (esimerkiksi häiriötiedotteisiin) tulevista viesteistä tai tiettyyn viestiin tulevista kommenteista. HUOMAA, että Fivaldin Communityn viestit ovat julkisia, joten älä kirjoita tai lataa Communityyn mitään yksityistietojasi tai yrityksesi tietoja sisältävää.  UUDEN VIESTIN KIRJOITTAMINEN Napsauta ikkunan oikeassa yläkulmassa olevaa ALOITA UUSI KESKUSTELU -painiketta. Kirjoita viestin otsikko ja varsinainen viesti. Voit käyttää muotoiluja viestikentässä. Voit myös luoda linkkejä ja tuoda viestikenttään kuvia ja videoita. Voit liittää tiedostoja viestiisi napsauttamalla Liitä tiedosto -painiketta. Muut käyttäjät tai Fivaldin asiantuntijat voivat ladata tiedoston omalle koneelleen viestistä. Kun viesti on valmis, valitse En ole robotti -valintaruutu ja julkaise viesti communityyn napsauttamalla Tallenna-painiketta. VIESTIIN KOMMENTOIMINEN Etsi haluamasi viesti Fivaldin communitystä ja avaa se napsauttamalla sen otsikkoa. Napsauta Paina tästä lisätäksesi kommentin -kenttää. Kirjoita vastauksesi tekstikenttään. Voit käyttää muotoiluja ja lisätä linkkejä tai kuvia. Voit liittää tiedostoja vastaukseesi napsauttamalla Liitä tiedosto -painiketta. Muut käyttäjät tai Fivaldin asiantuntijat voivat ladata tiedoston omalle koneelleen viestistä. Kun vastauksesi on valmis, julkaise vastaus napsauttamalla Lähetä kommentti -painiketta. OSIOIDEN JA VIESTIEN SEURAAMINEN Kun olet kirjautunut tukisivuille, voit seurata Communityn osioita tai yksittäisiä viestejä. Silloin saat sähköpostiviestin aina, kun seuraamaasi osioon tulee uusi viesti tai seuraamaasi viestiin tulee uusi kommentti. Voit seurata Communityn osiota siirtymällä haluamaasi osioon ja napsauttamalla Seuraa-painiketta. Voit seurata yksittäistä viestiä avaamalla kyseisen viestin ja napsauttamalla viestin yläreunassa Seuraa-painiketta.

    • tekijä Jarno Hakulinen
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 19-12-2023 tekijä Jarno Hakulinen
  • V
    Miten vakuusraha käsitellään?

    Kiitos huomiosta! Liite on nyt lisätty artikkelille.

    • tekijä Visman edustaja
    • 2 vastausta
    • Viimeisin toiminta 02-02-2024 tekijä Jarno Hakulinen
  • N
    Työntekijä vaihtuu, miten saadaan vanhan tunnuksen oikeudet uudelle tunnukselle?

    Tässä ohjetta tilanteeseen kun tulee uusi työntekijä lähteneen tilalle. Eli kuinka saada vanhan työntekijän tunnuksen oikeudet uudelle työntekijälle. 1. Palvelunhallinnassa luo ensin uusi käyttäjäryhmä "uusi käyttäjäryhmä" -painikkeesta vasemmalta laidalta 2. Valitse tuo "uusi ryhmä"  3. Anna ryhmälle nimi, esimerkiksi se, että kenen oikeudet nyt ryhmään kopioidaan 4. Klikkaa "kopioi oikeudet käyttäjältä/ryhmältä" painiketta, avautuu ikkuna jossa 5. Voit valita minkä käyttäjän oikeudet tähän ryhmään kopioidaan vetovalikosta. 6. Valitse minkä yrityksien oikedet ryhmään kopioidaan 7. Klikkaa kopioi 8. Lopuksi klikkaa tallenna levykettä. Huom! Kopiointi saattaa ilmoittaa näin: Tässä kun klikaa "Jatka" pääsee  eteenpäin. Tallentamisen jälkeen ryhmän nimi päivittyy vasempaan laitaan: Hyvä, nyt on luotu uusi käyttäjäryhmä missä on tuon tunnuksen oikeudet. Nyt riippuen siitä, että kuinka monta käyttäjätunnusta on mahdollista luoda (ennen hinnoittelumuutosta siis) voidaan vanha tunnus poistaa, tai suoraan luoda uusi tunnus (täällä video ohje tunnuksen luomiseen) joka sitten liitetään tähän uuteen käyttäjäryhmään.  Kannattaa ennen vanhan käyttäjätunnuksen poistoa kuitenkin tarkistaa, että onko käyttäjä lisätty joihinkin käyttäjäryhmiin, nämä samat olisi hyvä sitten lisätä uudelle käyttäjälle joka tulee korvaamaan tämän vanhan: Se mitä tässä on vielä muistettava, että jos on Ostolaskujen kierrätys käytössä, tai arkistoja otettu käyttöön vanhan käyttäjän toimesta, niin näihin pitää päivittää käyttäjätunnus.  Ostolaskujen kierrätystä varten pitää Kierrätysryhmissä käydä vaihtamassa kierrätysryhmän askeleille uuden tunnuksen vanhan tilalle. Eli sovellusikkunan "ostot" välilehdellä asetuksien alla on "Kierrätysryhmät" siellä valitset sen kierrätysryhmän missä käyttäjä on, klikkaat ko. käyttäjän kohdalta vetovalikon auki, tulee tyhjä haku esiin, kun klikkaa "hae" painiketta, tuo se näkyviin kaikki tunnukset millä on oikeus kierrätykseen tuossa yrityksessä valittavaksi. Arkistossa taas, eli jos vanha käyttäjä on käynnistänyt arkistoinnin, niin hänen tunnuksen oikeuksilla toimii nuo arkiston aineisto- ja rapottiajot. Ja niihin tulisi päivittää nyt käyttäjätunnus. Katsotaan ensin rarpottiajot, ne saa muutettua seuraavalla tavalla, valitse oikeasta yläkulmasta asetukset, ja sieltä "raporttiajot" Täällä valitset kaikki (1.) tallennetut rapottiajot, ja klikkaat (2.) "Muuta ajoja" -> ja tästä avautuu ikkuna (3.) missä saat tallennettua uuden käyttäjän ajoille: Vielä varmuuden vuoksi on toinen paikka mikä kannattaa myös laittaa kuntoon, eli arkistossa. Valitset "perustiedot" -> sieltä "aineistot" ja jokainen aineisto jolla on määritetty "voimassa alkaen" päivämäärä, niin käyt klikkaamassa "tallenna" painiketta, niin siihen päivittyy teidän käyttäjätunnus ajamaan noita aineistoja arkistoon:

    • tekijä Niklas Merikallio
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 04-01-2024 tekijä Niklas Merikallio
  • V
    Puuttuva OVT-tunnus estää Tulostuspalvelun kirjeiden toimittamisen OmaPostiin

    Alkuperäinen julkaisu tehty 08.08.2023, viimeisin päivitys tehty 08.08.2023. Maventa on muuttanut AutoInvoicen tulostuspalvelun palveluntarjoajaa, ja samalla kirjeiden välitykseen ollaan tekemässä pieniä parannuksia.   Suosittelemme että tallennat yrityksesi OVT-tunnuksen sille varattuun kenttään oman yrityksesi perustietoihin, jotta laskujen vastaanottaja voi halutessaan vastaanottaa niitä myös OmaPostin kautta. Mikäli tunnus puuttuu ei kirjeitä pystytä toimittamaan OmaPostin kautta, vaan ne ohjautuvat tulostukseen  

    • tekijä Visman edustaja
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 29-11-2023 tekijä Visman edustaja

Latest discussions
Keskustelut

  • T
    Verolomakkeelle 71B lisärivejä

    Hei! Voit tästä olla yhteydessä vielä suoraan sovellustukeemme tuki.fivaldi@visma.com. Verolomakeelle ei lähtökohtaisesti saa muodostettua manuaalisesti lisärivejä, joten tuo maksimimäärän kasvatus ei tuolla tapaa ole mahdollista.

    • tekijä Tuula Kopra
    • 1 vastausta
    • Viimeisin toiminta 01-03-2024 tekijä Kyösti Rauhala
  • L
    Sopimuslaskutuksen tositelaji

    Kirjanpidon kauden sulkeminen herjaa, että kautta ei voi sulkea koska Sopimuslaskutuksen tositelaji kaudelta on sulkematta. Mistä tuon sopimuslaskutuksen tositelajin pääsee sulkemaan? En löydä vaikka kuinka olen etsinyt...

    • tekijä Lende H
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 01-03-2024 tekijä Lende H
  • K
    Ostolaskujen kierrätyksessä sivu hypähtää

    Kiitos, minäpä soitan heti :)

    • tekijä Katja Tuominen
    • 2 vastausta
    • Viimeisin toiminta 29-02-2024 tekijä Katja Tuominen
  • M
    Verkkolaskutuspalvelun käyttöönotto

    Hei, minulle on jäänyt epäselväksi koska tämä verkkolaskutuspalvelu pitää viimeistään ottaa käyttöön ja melko monimutkaiset ohjeet on monessa eri kohdassa. Otin myös osaa AutoPay webinaariin ja sielläkään ei muistaakseni mainittu mitään aikamääreitä muuta kuin syksyllä..???? Nyt helmikuun päivityksessä  on maininta että Opus Capitan kautta tulevia ostolaskuja ei toimiteta ja pyydetään ilmoittamaan toimittajille operaattorimuutos Maventa. Meille on kyllä koko ajan tullut/lähtenyt verkkolaskut Maventan kautta. Oikeasti jotkut ohjeet teillä on niin vaikea selkoisia ja pitää muutoksia tehdä siellä/täällä ja tuolla että näihin menee monta tuntia päivässä kun ensin etsii jostain ohjeen ja  videon ja siltikin välillä menee sormi suuhun "että niin mitä tässä piti tehdä". Toivottavasti en ole ainut kenelle tämä verkkolaskutuspalvelumuutos tuottaa vaikeuksia

    • tekijä Myynti
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 15-02-2024 tekijä Myynti