Verottajan rajapinta: Ennakonpidätystietojen nouto on nyt Fivaldissa!
Käyttöönotto-ohjeet löydät klikkaamalla tästä!

Maventa-tilille saapunut lasku ei siirry Fivaldiin

V

Alkuperäinen julkaisu tehty 22.11.2022.


Jos toimittajan lähettämä lasku on saapunut Maventa-tilille, mutta lasku ei tule Fivaldin kierrätykseen, voi syitä olla useita. Alta löytyy listattuna tyypillisimmät syyt kyseiselle tilanteelle:

 

  1. Laskujen vastaanotto Maventa-tililtä Fivaldiin on estetty
    Tarkista, että Fivaldi Webin Verkkolaskupalvelu-sovelluksen Yrityksen tilitiedot -välilehdellä ei ole ruksia kohdassa "Estä laskujen vastaanotto Fivaldiin".

  2. Fivaldissa olevat UUID ja API-avain eivät täsmää Maventa-tilin tietoihin
    Tarkista, että Fivaldi Webin Verkkolaskupalvelu-sovelluksessa on Yrityksen tilitiedot -välilehdellä syötetty oikeat tiedot tämän ohjeistuksen mukaisesti.

  3. Laskujen vastaanottopalvelu on otettu käyttöön suoraan Maventa-tilillä, eikä Fivaldin Verkkolaskupalvelu-sovelluksen rekisteröintityökalun kautta.
    Tällaisessa tilanteessa Fivaldille pitää kertoa, että kyseinen palvelu on tilillä aktivoitu. Tämä tehdään Fivaldi Webin Verkkolaskupalvelu-sovelluksen Yrityksen tilitiedot -välilehdellä "Hae palvelutiedot" -painikkeella. Laskujen nouto alkaa pyöriä tästä noin tunnin sisällä.

  4. Laskuaineisto on Finvoice-standardin vastaista
    Maventa tukee tämän listan mukaisia verkkolaskuformaatteja, ja muuntaa laskut automaattisesti formaatista toiseen. Fivaldi puolestaan tukee Finvoice-standardin mukaista aineistoa, joten jos Maventa-tililtä noudettava laskuaineisto ei ole jostain syystä Finvoice-standardin mukainen, ei lasku siirry tililtä Fivaldiin. Mikäli laskun lähettäjä on siis lähettänyt joko standardin vastaisen Finvoice-laskun (tai jossain muussa kuin Finvoice-formaatissa olevan aineiston, josta siirtyy Fivaldin noutamaan Maventan konvertoimaan Finvoice-aineistoon standardin vastainen arvo) ei aineisto siirry Fivaldiin. Fivaldiin ei ole siis mahdollista tuoda Finvoice-standardin vastaista aineistoa.

 

Mikäli lasku ei ole saapunut lainkaan Maventa-tilille, voi asian ottaa selvitykseen tämän ohjeistuksen mukaisesti.

 

Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme. 

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu