Verottajan rajapinta: Ennakonpidätystietojen nouto on nyt Fivaldissa!
Käyttöönotto-ohjeet löydät klikkaamalla tästä!

Käyttämättömien AutoInvoice-tilien sulkeminen

V
Alkuperäinen julkaisu tehty 03.05.2023, viimeisin päivitys tehty 11.05.2023.

Maventa on aloittanut keväällä 2023 Visman tietoturvaohjeistusten mukaisesti sellaisten AutoInvoice-tilien sulkemisen, joilla ei ole ollut mitään tapahtumia viimeiseen 13 kuukauteen. Poistotoimenpiteellä varmistetaan, että järjestelmissämme ei ole sellaista tietoa, joiden säilyttämiseen meillä ei ole oikeutta. 

 

Jos tällainen suljettu tili on kytketty Fivaldiin, palauttaa laskujen nouto kyseiselle Fivaldin yrityspaikalle virheen, jolloin ohjelma tunnistaa tilanteen ja poistaa yrityksen rekisteröintitiedot Fivaldista automaattisesti. Tämän ominaisuuden ansiosta käyttäjän ei tarvitse erikseen katkaista Fivaldista yhteyttä AutoInvoice-tilille, mikäli tili haluttaisiin myöhemmin ottaa samassa yrityspaikassa uudestaan käyttöön. Tieto automaattisesta kytköksen poistosta näkyy myös käyttäjälle Autoinvoice-palvelu-sovelluksen Viestit-välilehdellä. Mikäli tätä automaattista poistoa ei kuitenkaan ole jostain syystä tapahtunut, tulee yhteys tällöin katkaista manuaalisesti tämän ohjeen mukaisesti.

 

Jos siis yritykselle halutaan myöhemmin ottaa AutoInvoice-palvelu uudelleen käyttöön, onnistuu se avaamalla yritykselle uusi tili normaalisti Fivaldin AutoInvoice-palvelu-sovelluksessa tämän ohjeen mukaisesti.

 

Käyttämättömät Autoinvoice-tilit tullaan jatkossa poistamaan automaattisesti. Tulevista poistoista lähetetään asiakkaalle sähköpostiviesti kuukausi ennen poistotoimenpidettä, jotta siihen on mahdollista vielä tarvittaessa reagoida. Käyttäjän on myös mahdollista määrittää AutoInvoice-tilille tieto, että kyseinen tili halutaan pitää tapahtumien puuttumisesta huolimatta jatkossakin aktiivisena. Tilin Dashboardilla pääkäyttäjälle näkyvä “Merkitse aktiiviseksi”-asetus voidaan siis määrittää päälle tilanteessa, jossa tili halutaan pitää aktiivisena, vaikka sitä ei olisikaan käytetty 13 kuukauteen. Kyseinen asetus nollautuu vuoden välein, eli se on aktivoitava vuoden päästä uudelleen, mikäli tapahtumia ei siihenkään mennessä ole tilillä ollut.

 

Mikäli sinulla herää kysyttävää tähän liittyen, olethan yhteydessä tukeemme osoitteessa sovellustuki@visma.com.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu