Alkuperäinen julkaisu tehty 23.11.2022.
Verkkolaskut tulevat Fivaldiin AutoInvoice-palvelun kautta
Jos verkkolaskut noudetaan Fivaldiin Maventan verkkolaskupalvelun kautta, mutta laskuja ei löydy Ostolaskujen kierrätyksestä, tarkista tämän käyttövinkin mukaiset asetukset.
Verkkolaskut tulevat Fivaldiin Pankkiyhteyden kautta
Jos verkkolaskut noudetaan Fivaldiin Fivaldin oman Pankkiyhteys-ohjelman avulla, mutta laskuja ei löydy Ostolaskujen kierrätyksestä, tarkista seuraavat asetukset:
- Tarkista ensin, että Ostolaskujen kierrätyksen Laskulista-välilehdellä on hakukentissä valittuna oikea laskun tila (esim. "Syötössä" tai "Kaikki"). Oletuksena laskulistan haussa on tila "Käsittelyssä". Mikäli tilaksi on valittuna "Käsittelyssä", eivät saapuneet laskut välttämättä näy Laskulistalla.
- Avaa Sovellusikkunan Ostot-välilehdellä Kierrätysryhmät-rekisteri ja valitse ylävalikosta Kierrätysryhmät | Ostolaskukohtaiset perustiedot. Perustiedot-välilehdellä tulee olla täppä kohdassa “Verkkolaskujen vastaanotto tässä yrityksessä”. Huom! Kyseinen asetus tulee olla valittuna sekä Finvoice-aineistot jakelevassa yrityksessä (ns. pankkiyhteyden pääyritys) että vastaanottavassa yrityksessä (laskun vastaanottaja).
- Laskun saajan yrityksen y-tunnus ja OVT-tunnus tulee olla tallennettu oikein Yrityksen perustiedoissa.
- Tarkista Palvelunhallinnasta laskujen jakelijan oikeudet sekä Ostolaskujen kierrätyksen että Pankkiyhteyden osalta. Jakelijalla tulee olla oikeudet ostolaskujen kierrätykseen (Laskujen syöttö) ja pankkiyhteyden aineistoihin. Oikeudet tarkistetaan käyttäjäryhmittäin / käyttäjittäin.
Lasku(t) voidaan uudelleenjaella Pankkiyhteyden Siirtohistoriassa: Etsi kyseinen lasku, klikkaa aineiston päällä hiiren oikealla ja valitse “Käsittele/jakele saapunut aineisto uudelleen”.
Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.