Olemassa olevan Maventa-tilin ottaminen käyttöön Fivaldissa

V

Alkuperäinen julkaisu tehty 22.11.2022


Jos Maventan tietokannasta löytyy yrityksen y-tunnuksella aktiivinen tili, ei uuden Maventa-tilin avaaminen Fivaldissa onnistu, vaan rekisteröintiä tehtäessä käyttäjä saa virhepalautteen: "ERROR: REGISTRATION FAILED, BID ALREADY TAKEN". Tällöin olemassa olevan tilin tiedot tulee kytkeä Fivaldiin käsin. Kuvatun kaltainen tilanne voi tulla vastaan esimerkiksi tilitoimistolla silloin, kun asiakasyrityksen tiliä on aiemmin hallinnoitu toisessa ohjelmistossa heidän aiemman tilitoimistonsa toimesta. Kun yritys vaihtaa tilitoimistoa Fivaldi-tilitoimistoon, pitäisi tili saada siirrettyä uuden tilitoimiston hallintaan.

 

Jotta tilin kytkemiseen vaaditut tiedot (käyttäjän API-avain ja yrityskohtainen UUID) saadaan syötettyä Fivaldiin, täytyy tili ensin ottaa uuden pääkäyttäjän hallintaan. Ohje tilin siirtämiseksi uuden Fivaldi-pääkäyttäjän hallintaan löytyy tästä postauksesta.

 

Kun Maventa-tilille on saatu siirron tiimoilta lisättyä uusi pääkäyttäjätieto ja tällä on pääsy Maventan palvelussa kyseiselle tilille, voidaan edetä tilin kytkemisessä Fivaldiin alla olevan ohjeen mukaisesti:


AutoInvoice-tilin kytkeminen Fivaldiin

Tarkista ensin yrityksen UUID sekä Fivaldiin kytkettävä API-avain kyseisen yrityksen Maventa-tilin Asetuksissa kohdassa Yrityksen asetukset | Yrityksen tiedot:

 

ScreenHunter 6563.jpg

 

Tili kytketään em. tiedoin Fivaldiin Webin ylävalikon Myynti / Ostot / Kiinteistöhallinta alta löytyvässä Verkkolaskupalvelu-websovelluksessa:

 

ScreenHunter 6566.jpg

 

Tilin pääkäyttäjän API-avain sekä yrityskohtainen UUID syötetään Fivaldin Verkkolaskupalvelun "Yrityksen tilitiedot"-toiminnossa. Voit myöt halutessasi määrittää ajankohdan, mistä alkaen tilille jo saapuneet laskut halutaan tuotavan Fivaldiin. Huomioi kuitenkin, että noutotoiminto hakee tililtä vain laskut, joita ei ole aiemmin noudettu Fivaldiin, eli tilanteissa joissa Maventa-tili otetaan käyttöön toisesta Fivaldi-ympäristöstä, ei aiempaan Fivaldi-ympäristöön noudettuja laskuja saa enää uudestaan tällä toiminnolla noudettua. 

 

Tarkista myös ennen tilitietojen päivitystä, haluatko estää laskujen vastaanoton Fivaldiin. Tämä on tarpeen esimerkiksi, jos laskujen halutaan saapuvan johonkin toiseen ohjelmistoon kuin Fivaldiin, ja Fivaldista vain lähetetään laskuja.  

 

Lopuksi painetaan Päivitä.

 


 

Huomioi, että tällaisessa tilanteessa Fivaldi ei luo välitystapaa automaattisesti, vaan se tulee luoda käsin tämän ohjeistuksen mukaisesti.

 

Jos kyseisen yrityksen Maventa-tili on ollut kytkettynä aikaisemmin toiseen Fivaldi-yritykseen, tässä annettujen tietojen päivittämisen jälkeen tilin kytkös edelliselle Fivaldi-yrityspaikalle puretaan ja muodostetaan uuteen Fivaldi-yritykseen. Käyttäjä saa toimenpiteestä ilmoituksen. Tällaisessa tapauksessa tulee vielä varmistaa kytköksen luomisen jälkeen, onko "Estä laskujen vastaanotto Fivaldiin"-täppä päällä. Mikäli asetus on täpättynä ja laskuja halutaan alkaa vastaanottaa, tulee täppä ottaa pois ja painaa "Päivitä".

 

Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme. 

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu