Viime päivinä on raportoitu ongelmia Fivaldin pankkiohjelman käytössä, kun pankkisopimusten varmenteita tai ulkoisten aineistojen polkuja käytetään Windows-työasemilla, ja ne sijaitsevat jaetulla verkkolevyllä. Ongelma koskettaa ainakin Chromium-pohjaisia selaimia (Chrome, Edge, Opera) ja oletetaan johtuvan Chromiumissa havaitusta bugista, joka ilmenee viimeisimpien selainversioiden myötä (esim. Chromen versio 140). Tällöin pankkiohjelman perustiedoissa määritettyä työhakemistoa ei voi asettaa verkkolevyllä oleviin hakemistoihin.
Ongelma ei kosketa tilanteita, joissa varmenteet tai aineistojen polut on määritelty käyttäjän oman työaseman levyille. Ongelma ilmenee ainoastaan Windows-käyttöjärjestelmällä.
Asiasta on raportoitu Chromiumin suuntaan, ja ongelma on havaittu myös muualla selainten vastaavan tyyppisessä käytössä. Emme kuitenkaan osaa sanoa aikataulua, milloin selaimiin olisi tulossa korjaava päivitys. Tällä hetkellä valitettavasti Windows-käyttäjille ainoa toimiva kiertotapa on käyttää tiedostoja oman työaseman levyltä.
Merja Sanden
17.09.2025 10:19 am
Meillä pankkiyhteys siis toimii onneksi vielä yhdellä koneella, olemme sen varassa. Kuinka kauan arviolta menee että saatte asian korjattua?
Meillä on Windows käytössä mutta meillä ei ole omat työasemat käytössä vaan käytämme verkkoasemia.
Oma IT tukemme arveli että jos verkkoasemalla nyt olevan tiedoston kopioi niin siitä voi tulla ongelmia.
Kysynkin siis että voiko se verkkoasemalla nyt olevan tiedoston kopioida ?
T.Merja Sanden