Osalla käyttäjistä tulee pankkiyhteydessä virheilmoitus "Virhe varmenteen käyttöönotossa" tai "file transfer failed".
Tilanteessa kannattaa kirjautua ulos Fivaldista ja käynnistää koko kone uudelleen ja sitten kirjautua takaisin sisään Fivaldiin.
Jos tuon jälkeen edelleen tulee virhettä, niin tarkista vielä Pankkiyhteyden perustiedoista Asetukset välilehdeltä, että Hakemistopolku ja valitse työhakemisto ovat oikein.
Työhakemisto ei saa olla varmennekansio (eli hakemistopolun viimeinen kansio, esim. kuvassa alla näkyvä Varmenteet) eikä myöskään juurikansio (eli hakemistopolun ensimmäinen kansio, esim. kuvassa alla näkyvä C:). Esimerkkinä tässä alla olevassa kuvassa oikea työhakemisto on siis Pankkiyhteys (= hakemistopolun toiseksi viimeinen kansio), koska varmenteet sijaitsevat tässä esimerkkitapauksessa hakemistopolussa C:\Pankkiyhteys\Varmenteet:
Kirjallisen ohjeen Pankkiyhteyden käyttämän työhakemiston uudelleen määrittämiseksi löydät tästä linkistä.
Katso tarvittaessa myös tämä video, jossa käydään kohta kohdalta läpi työhakemiston määrittely.
Mikäli et pääse ohjeiden avulla eteenpäin niin olethan yhteyksissä meihin tuki.fivaldi@visma.com
Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.
Edit. 27.6.2024 Ongelma korjattu