Voit kysyä apua AI-harjoittelija Vispertiltä oikean alakulman chatista!

Aloita uusi aihe
Pankkiyhteys ja Opera-selain

L

Mistäköhän mahtaa johtua, että pankkiyhteys aiheuttaa Opera-selaimen kaatumisen?
Joinakin päivinä ei ole mitään ongelmaa, mutta sitten taas monena päivänä "Aloita valittujen sopimusten aineistosiirrot"

heittää koko Fivaldista pihalle ja Opera kaatuu.

Käytän siis Fivaldia Operalla. 

Pankkiyteys toimii muilla selaimilla (Edge, Chrome), mutta Operan kanssa on ongelmia juuri

tuon pankkiyhteyden osalta. Kuitenkin Opera on tuettujen selainten listalla...


Paras vastaus

Hei!


Suosittelen ihan ensiksi tyhjentämään käytössäsi olevan nettiselaimen välimuistin kuten tässä ohjeessamme on kerrottu. Ctrl+Shift+Delete -valinnalla avautuu selaimesta riippumatta ikkuna, josta tuo valinta löytyy. Tämän jälkeen kannattaa sulkea selain ja avata se uudelleen ja testata, toistuuko ongelma edelleen. 

Tarkista myös, että internetselaimestasi on uusi päivitetty versio käytössä.

 

Tarkista, että kirjaudut Fivaldiin joko osoitteessa app.fivaldi.net tai Connectin kautta osoitteessa home.visma.com.

Mikäli ongelma ilmenee, kun siirryt Fivaldin kirjautumissivuille jollain muulla tavalla kuin antamalla manuaalisesti osoitteen nettiselaimen osoitekenttään (eli siirryt Fivaldiin esim. kirjanmerkistä, suosituimpien sivujen listauksista, oman koneen työpöydälle tehdystä, nettiselaimen välimuistista löytyvän osoitteen kautta tms.), niin tarkista, että kirjanmerkin tms. osoite vastaa jompaa kumpaa yllämainituista osoitteista. Mikäli osoite on pidempi kuin yllämainitut, ongelma saattaa johtua tästä.




Tilanteessa voi myös testata sitä, että kirjaudu ulos Fivaldista ja käynnistä koko kone uudelleen ja sitten kirjaudu takaisin sisään Fivaldiin.


Jos tuon jälkeen edelleen tulee virhettä, niin tarkista vielä Pankkiyhteyden perustiedoista Asetukset välilehdeltä, että Hakemistopolku ja valitse työhakemisto ovat oikein.


Työhakemisto ei saa olla varmennekansio (eli hakemistopolun viimeinen kansio, esim. kuvassa alla näkyvä Varmenteet) eikä myöskään juurikansio (eli hakemistopolun ensimmäinen kansio, esim. kuvassa alla näkyvä C:). Esimerkkinä tässä alla olevassa kuvassa oikea työhakemisto on siis Pankkiyhteys (= hakemistopolun toiseksi viimeinen kansio), koska varmenteet sijaitsevat tässä esimerkkitapauksessa hakemistopolussa C:\Pankkiyhteys\Varmenteet:






Kirjallisen ohjeen Pankkiyhteyden käyttämän työhakemiston uudelleen määrittämiseksi löydät tästä linkistä.

Katso tarvittaessa myös tämä video, jossa käydään kohta kohdalta läpi työhakemiston määrittely.



Mikäli et pääse ohjeiden avulla eteenpäin niin olethan yhteyksissä meihin. Täältä löydät tuen yhteystiedot.


Mukavaa päivän jatkoa!

 

1 Comment

M
Vastaus

Hei!


Suosittelen ihan ensiksi tyhjentämään käytössäsi olevan nettiselaimen välimuistin kuten tässä ohjeessamme on kerrottu. Ctrl+Shift+Delete -valinnalla avautuu selaimesta riippumatta ikkuna, josta tuo valinta löytyy. Tämän jälkeen kannattaa sulkea selain ja avata se uudelleen ja testata, toistuuko ongelma edelleen. 

Tarkista myös, että internetselaimestasi on uusi päivitetty versio käytössä.

 

Tarkista, että kirjaudut Fivaldiin joko osoitteessa app.fivaldi.net tai Connectin kautta osoitteessa home.visma.com.

Mikäli ongelma ilmenee, kun siirryt Fivaldin kirjautumissivuille jollain muulla tavalla kuin antamalla manuaalisesti osoitteen nettiselaimen osoitekenttään (eli siirryt Fivaldiin esim. kirjanmerkistä, suosituimpien sivujen listauksista, oman koneen työpöydälle tehdystä, nettiselaimen välimuistista löytyvän osoitteen kautta tms.), niin tarkista, että kirjanmerkin tms. osoite vastaa jompaa kumpaa yllämainituista osoitteista. Mikäli osoite on pidempi kuin yllämainitut, ongelma saattaa johtua tästä.




Tilanteessa voi myös testata sitä, että kirjaudu ulos Fivaldista ja käynnistä koko kone uudelleen ja sitten kirjaudu takaisin sisään Fivaldiin.


Jos tuon jälkeen edelleen tulee virhettä, niin tarkista vielä Pankkiyhteyden perustiedoista Asetukset välilehdeltä, että Hakemistopolku ja valitse työhakemisto ovat oikein.


Työhakemisto ei saa olla varmennekansio (eli hakemistopolun viimeinen kansio, esim. kuvassa alla näkyvä Varmenteet) eikä myöskään juurikansio (eli hakemistopolun ensimmäinen kansio, esim. kuvassa alla näkyvä C:). Esimerkkinä tässä alla olevassa kuvassa oikea työhakemisto on siis Pankkiyhteys (= hakemistopolun toiseksi viimeinen kansio), koska varmenteet sijaitsevat tässä esimerkkitapauksessa hakemistopolussa C:\Pankkiyhteys\Varmenteet:






Kirjallisen ohjeen Pankkiyhteyden käyttämän työhakemiston uudelleen määrittämiseksi löydät tästä linkistä.

Katso tarvittaessa myös tämä video, jossa käydään kohta kohdalta läpi työhakemiston määrittely.



Mikäli et pääse ohjeiden avulla eteenpäin niin olethan yhteyksissä meihin. Täältä löydät tuen yhteystiedot.


Mukavaa päivän jatkoa!

 

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu