M

Mira Ala-Kantti

Visma

Korjaus aktiivisten asiakaspaikkojen laskentaan

19-04-2024 9:33 am tekijä Mira Ala-Kantti

Aktiivisten asiakaspaikkojen laskennassa on ollut ero laskentalogiikassa laskutuksessamme ja palvelunhallinnassa, johtuen lukittujen ala-asiakasympäristöjen vaikutuksesta laskentaan. Palvelunhallinnassa nämä yrityspaikat näkyvät oikein, eli mikäli ala-asiakasympäristö on lukittu mutta sen alla olleet yritykset ovat jätetty aktiivisiksi, niin nämä ovat olleet mukana "Asiakaspaikkojen määrä (käytössä)" -luvussa. Ala-asiakasympäristön lukitseminen on tyypillisesti johtunut tilanteesta, jossa ala-asiakas on itse halunnut lopettaa Fivaldin käytön, mutta tilitoimisto jatkaa kirjanpidon tekoa Fivaldilla kyseiselle yritykselle. Nämä lopetetun ympäristön alla olevat aktiiviset yrityspaikat ovat kuitenkin jääneet laskutuksesta virheellisesti pois.


Nostamme ensi kuun laskutukseen asiakaspaikkojen määrät vastaamaan oikeellisia palveluhallinnan määriä. Koska kyseessä on laskennan oikaisu meidän puoleltamme, myönnämme asiakaspaikoista alennusta siten, että asiakaspaikkojen loppusumma ei tästä muutoksesta kasvavien asiakaspaikkojen myötä nouse. Tämä ei vaadi asiakkailtamme toimenpiteitä, pahoittelemme tilanteesta aiheutunutta hämmennystä. Jatkossa Fivaldin Palveluhallinnan asiakaspaikat vastaavat laskutuksen tilannetta. Laskutus perustuu joka kuukauden 25. päivä otettuun tilanteeseen.



A

Anne Kuusisto

22-04-2024 1:28 pm tekijä Anne Kuusisto

Pystyttekö samalla tarkistamaan asiakaspaikkojen osalta pois sellaiset, joita tilitoimisto ei pysty itse poistamaan? Esim. meillä on näitä neljä kpl, joista joudumme maksamaan: yhteistilikartta ja kolme demoyritystä.

M

Mira Ala-Kantti

Visma

23-04-2024 10:15 am tekijä Mira Ala-Kantti

Laskutusjärjestelmämme laskee alustusyritykset myös aktiivisiksi yrityspaikoiksi, näiden osalta kyse on ns. tilitoimiston oman käytön kustannuksesta. Demoyrityksien määrää tilitoimisto pystyy itse hallinnoimaan, mikäli niitä on ylimääräisiä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin