Hei, sama ongelma, mutta en ole vielä maksanut tuota väärällä kaudella olevaa laskua.
Hei, tein ostoreskontran kautta ostolaskun joka meni väärälle kaudelle ja lasku on jo maksettu. Ilmeisesti tätä kautta ei pysty muuttamaan eikä tositetta poistamaan? Miten saan muutettua kauden?
Hei, sama ongelma, mutta en ole vielä maksanut tuota väärällä kaudella olevaa laskua.
Ainoa mahdollisuus on tehdä hyvityslasku väärälle kaudelle ja uusi lasku oikealle kaudelle, sitten kuittailet päittäin sen hyvityslaskun ja oikean kauden laskun jos kerran maksoitkin sen jo.
Hei!
kuten Anna olikin jo kertonut, niin tosiaan ostoreskontraan jo vietyä laskua ei voi enää poistaa reskontrasta eikä laskun kautta/kirjauspäivää voi kirjauksen jälkeen muuttaa. Ostoreskontran puolella tilanteen voi korjata siten, että tehdään hyvityslasku ja sen jälkeen kohdistetaan hyvityslasku alkuperäisen veloituslaskun kanssa sekä tehdään lopuksi uusi lasku korjatuilla tiedoilla.
Jos alkuperäinen lasku on jo suoritettu, ei hyvityslaskua enää voida kohdistaa sen kanssa, vaan alkuperäinen lasku tulee ensin palauttaa reskontrassa takaisin avoimeksi. Tämä tehdään poistamalla laskun suoritustosite Ostoreskontran Tiliote-välilehdellä kaksoisnapsauttamalla kyseisen veloituslaskun alapuolella olevaa sinistä suoritusriviä ja valitse Poista tosite. Tämän jälkeen veloituslasku palautuu avoimeksi ja hyvityslasku voidaan kohdistaa siihen.
Mukavaa päivän jatkoa!
Hei!
kuten Anna olikin jo kertonut, niin tosiaan ostoreskontraan jo vietyä laskua ei voi enää poistaa reskontrasta eikä laskun kautta/kirjauspäivää voi kirjauksen jälkeen muuttaa. Ostoreskontran puolella tilanteen voi korjata siten, että tehdään hyvityslasku ja sen jälkeen kohdistetaan hyvityslasku alkuperäisen veloituslaskun kanssa sekä tehdään lopuksi uusi lasku korjatuilla tiedoilla.
Jos alkuperäinen lasku on jo suoritettu, ei hyvityslaskua enää voida kohdistaa sen kanssa, vaan alkuperäinen lasku tulee ensin palauttaa reskontrassa takaisin avoimeksi. Tämä tehdään poistamalla laskun suoritustosite Ostoreskontran Tiliote-välilehdellä kaksoisnapsauttamalla kyseisen veloituslaskun alapuolella olevaa sinistä suoritusriviä ja valitse Poista tosite. Tämän jälkeen veloituslasku palautuu avoimeksi ja hyvityslasku voidaan kohdistaa siihen.
Mukavaa päivän jatkoa!