Alkuperäinen julkaisu tehty 30.11.2023, viimeisin päivitys tehty 30.11.2023.
Maventa tarjoaa 4.12.2023 alkaen uuden reitityskanava Kivran automaattisena osana kuluttajalaskujen reitityslogiikkaa. Uuden reitityskanavan myötä on mahdollista tarjota kuluttajaasiakkaille paperittoman ja vastuullisemman tavan lähettää laskuja helposti ja nopeasti sähköistä reittiä pitkin.
Kivra on kuluttajille suunnattu digipostipalvelu, joka kokoaa tärkeät dokumentit yhteen palveluun turvallisen kirjautumisen taakse. Palvelun käyttöönotto on kuluttajille ilmainen. Maventan välittämät kuluttajalaskut ohjautuvat jatkossa automaattisesti digipostina Kivraan niille kuluttaja-asiakkaille, joilla Kivra on käytössä ja joille lasku olisi muuten toimitettu paperi- tai sähköpostikirjeenä. Kuluttajan ei tarvitse yksitellen tilata sähköistä laskua tai olla yhteydessä lähettäviin tahoihin.
Lue lisää Kivrasta osoitteessa kivra.fi.
Uusi reitityskanava tulee käyttöön Maventaan automaattisesti. 4.12.2023 eteenpäin laskut, jotka voidaan tunnistaa B2C-laskuiksi, ohjataan e-laskureitin puuttuessa Kivran vastaanottokanavaan. Jos vastaanottajalta ei löydy Kivra-tiliä tai jos hän on erikseen estänyt laskujen toimituksen Kivran kanavaan kyseiseltä toimittajalta, laskut siirtyvät seuraavaan mahdolliseen kanavaan Maventan reitityslogiikan mukaisesti.
Maventan kuluttajalaskujen reitityslogiikka 3.12.2023 asti:
Maventan kuluttajalaskujen reitityslogiikka 4.12.2023 alkaen:
Laskutus transaktion nimi tulee olemaan EINVOICE_KIVRA_FI ja sen hinta noudattaa nykyistä B2C-laskun hintaa. Uusi reitityskanava on käytössä suomalaisille asiakkaille, eikä se koske Maventan kautta toimitettavia muita dokumentteja, palkkalaskelmia tai massatulosteita.
Anonyymi Asiakas
Fivaldi tuki ✓
19.12.2023 2:58 pm