Aloita uusi aihe
Excelit

A
Alkuperäinen julkaisu tehty 03.04.2023, viimeisin päivitys tehty 03.04.2023.

Hei,

 olen ottanut Fivaldista erilaisia raportteja excelinä, mutta ne eivät tulostu oikein- työmäärä melkoinen kun yrittää niitä muokata ( saatavat ja ennakot, lainaosuudet).  Onko ongelma käyttäjässä, kun en ole vielä yhtäkään kunnon exceliä ohjelmasta saanut?


Paras vastaus

Moikka tarja5, Päivi Soini ja KajBre! ��

 

Teknisistä syistä johtuen osa CSV-raporteista on tosiaankin muodoltaan joko erilaisia tai eivät sisällä kaikkia tietoja esim. PDF-muotoiseen raporttiin verrattuna. Tästä syystä, vaikka kaikki Fivaldin web-puolen raportit voikin ladata CSV-muodossa, suosittelemme tarkistamaan CSV-muotoisten raporttien sisällön ennen niiden käyttöä.

 

Laitoin tästä kuitenkin vielä viestiä eteenpäin, että tätä CSV-tukea raporteille kovasti kaipailette.

 

Mukavaa kevään jatkoa teille! ☀️

 

 


V

Hei!

 

Tosiaan vaikka kaikilla raporteilla on vaihtoehtona myös se CSV tulostus, niin tuo CSV muoto ei ole kaikissa raporteissa valitettavasti tuettu muoto.

A

Eikö ohjelma voisi tuoda tarjolle vain mahdolliset tiedostomuodot ?

A

Ei ymmärrä

 

A

Suomeksi ?

A

Hei, tähän tulokseen olen tullutkin, yhtään tuettua muotoa ei ole vielä tullut vastaan:)

A

Itse olen käyttänyt Pääkirjaraportin CSV-formaattia, mutta sekin vaatii melkoista muokkausta, jotta siitä saa käyttökelpoisen. Olen tosin rakentanut muokkauksen Excelin makroilla, jolloin se toimii, niin ettei tarvitse rakentaa sitä uudestaan joka kerta.

 

Tosin siinäkin on vielä ongelma siinä, että kenttäerotinta ei voi valita täysin vapaasti - käytössä vain pilkku ja puolipiste. Noistahan kannattaa valita puolipiste, mutta joskus pääkirja-datakin voi sisältää puolipisteitä, mikä hankaloittaa muokkausta.

 

Paras vaihtoehto olisi tarjota käyttäjälle vaihtoehtona normaali Excel-työkirja. 

V
Vastaus

Moikka tarja5, Päivi Soini ja KajBre! ��

 

Teknisistä syistä johtuen osa CSV-raporteista on tosiaankin muodoltaan joko erilaisia tai eivät sisällä kaikkia tietoja esim. PDF-muotoiseen raporttiin verrattuna. Tästä syystä, vaikka kaikki Fivaldin web-puolen raportit voikin ladata CSV-muodossa, suosittelemme tarkistamaan CSV-muotoisten raporttien sisällön ennen niiden käyttöä.

 

Laitoin tästä kuitenkin vielä viestiä eteenpäin, että tätä CSV-tukea raporteille kovasti kaipailette.

 

Mukavaa kevään jatkoa teille! ☀️

 

 

A

Hieman apukeinoista raporttiongelmiin:

Nythän on olemassa ohjelmia, joiilla voi muuntaa PDF-tiedostoja muihin formaatteihin. Esim. Adobe Acrobat Prossa voi muuntaa PDFt  mm. Exceliin, Wordiin, Powerpointiin, html-muootoon ym. Yksttäislisenssi Acrobat Pro:sta ei ainkakaan yritykselle ole kallis, varsinkin jos on selkeä tarve (maksu taitaa olla n. 20€/kk).

 

Sitten löytyy nimen omaan taulukkomuotoisten PDF-raporttien muunnokseen ilmainen Tabula (https://tabula.technology/) . Olen mm näitä kumpaakin kokeillut, ja lopputulokset (Excek-työkirja) ovat olleet aika hyviä! 

 

Jos tarve on satunnainen netistä löytyy myös edulisia tai ilmaisia muitakin ohjelmia muunoksiin, joissa useissa edellytetään, että muunnos tehdään "pilvessä"- Pitää vain olla vähän varovainen, että valitsee luotettavan palveluun.

 

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu