Voit kysyä apua AI-harjoittelija Vispertiltä oikean alakulman chatista!

Aloita uusi aihe
Autoinvoice vai pankki - kumpi parempi

A
Alkuperäinen julkaisu tehty 02.03.2023, viimeisin päivitys tehty 02.03.2023.

Visma Fivaldi kokemuksia saisinko: kumpi on parempi, selkeämpi, helpompi kouluttaa käyttäjille, onko minkälainen palvelun hintaero:

- Verkkolaskut yrityksille Autoinvoice-palvelun kautta vai

- Verkkolaskut yrityksille Fivaldi Pankkiyhteyden  kautt.

 

- Kuluttajan E-lasku Autoinvoice-palvelun kautta vai

- Kuluttajan E-lasku Fivaldi Pankkiyhteyden kautta

 

Kiitos.

 

 

Lisäksi, onko näiden välitysmuotojen välillä hintaero?


Paras vastaus

Hei!

 

Loppukäyttäjän näkökulmasta, eli sillä joka klikkaa "Laskuta" painiketta, ei näille oikeastaan käytössä ole eroa silloin kun kaikki asetukset ja tiedot on syötetty juuri niin kuin kuuluukin, eikä muutoksia tapahdu mihinkään. Mutta sitten mennään siihen missä se pihvi (ainakin minun mielestä on) eli kuten laskutuksessa yleensäkin, on kyse sitten laskujen vastaanotosta, tai lähettämisestä, tulee vastaan tilanteita joissa tapahtuu jokin poikkeus. Esim. asiakkaalle lähtee maksukehoitus ja asiakas toteaa "Mutta en ole saanut mitään laskua?" tai päinvastoin, teille tulee jostain ostolaskusta maksumuistutus, ja kummastelette, "Enhän ole saanut tästä laskua ollenkaan?" 

Näissä tilanteissa Fivaldi käyttäjille tuo Autoinvoice on sitten kultaakin arvokkaampi. Sillä kuten me kaikki, kun tulee tällainen tilanne, että asiakas ei ole saanut laskua, tai emme itse ole saaneet laskua, haluamme selvittää mitä on tapahtunut. eikö niin? Ja nyt se ero tulee sitten esiin. Kun soitatte Fivaldi tukeen, tai laitatte meille sähköpostia asiasta, niin kun teillä on autoinvoice käytössä me tosiaan otamme ylös, että mitä yritystä asia koskee, mitä asikasta/toimittajaa ja oliko laskunumero tiedossa. Ja käymme töihin ja palaamme teille vastauksen kanssa, että mistä tilanne on johtunut. 
Autoinvoicen operaattorina on Maventa joka on myös Visman sateenvarjon alla, niin meillä on saumatonta yhteistyötä keskenämme ja pystymme selvittämään mitä aineistolle on käynyt tuolla teidän operaattorilla. Eli tällöin yhteydenotto meihin riittää, selvitämme tilanteen, ja palaamme teille ratkaisun kanssa. Oli sitten kyse aineiston sisällöstä, taikka sitten fivaldin asetuksissa olevasta väärästä tiedosta. Saamme kaiken selvitettyä. 
Jos taas on operaattorina pankki, eli laskut liikkuvat pankin kautta, niin pankit taas eivät saa luovuttaa meille tietoja, vaan usein pitää olla ensin pankkiin yhteydessä, että miksiköhän tämä lasku ei ole saapunut taikka, mennyt läpi, ja sitten vielä erikseen meihin päin yhteydessä, jos pitää selvittää, että mikä tieto on mennyt väärin, ja mistä se on aineistolle noussut. 

Toki, tämä esimerkki koskee tilanteita kun tulee jotain selvitettävää tai poikkeuksellista. Molemmissa tavoissa oli sitten pankkiyhteyden kautta (pankki opertaattorina) taikka Autoinvoicen kautta (maventa operaattorina) on samat lainalaisuudet, ja noudattavat samoja finanssilankeskusliiton prosesseja ja aineistokuvauksia. Oli sitten kyse verkkolaskuista yrityksille, taikka e-laskuista kuluttajille. (mutta ongelma tilanteessa, jotka vievät aikaa ja vaivaa, pystymme fivaldi käyttäjiä auttamaan paljon syvällisemmin jos on käytössä Autoinvoice)

Ja sitten se hinnoittelu vielä, Fivaldissa siirryttiin tapahtumapohjaiseen laskutukseen jo vuosi sitten, eli jos käytätte esim. sitä pankkiyhteyttä, niin jokaisesta laskusta fivaldi laskuttaa, sekä sitten pankki -operaattori laskuttaa myös. Jos taas on käytössä Autoinvoice, niin siitä tulee vain kertaalleen tuo autoinvoice hinnaston mukainen lasku.  (Ajankohtaisesta laskutuksesta on hyvä olla yhteydessä meidän myyntiin)

Tämä kertomus on toki vain sovellustuen asiantuntijan näkökulma kysymykseesi, toivottavasti tästä oli apua valinnan tekemiseen. ��

 


V
Vastaus

Hei!

 

Loppukäyttäjän näkökulmasta, eli sillä joka klikkaa "Laskuta" painiketta, ei näille oikeastaan käytössä ole eroa silloin kun kaikki asetukset ja tiedot on syötetty juuri niin kuin kuuluukin, eikä muutoksia tapahdu mihinkään. Mutta sitten mennään siihen missä se pihvi (ainakin minun mielestä on) eli kuten laskutuksessa yleensäkin, on kyse sitten laskujen vastaanotosta, tai lähettämisestä, tulee vastaan tilanteita joissa tapahtuu jokin poikkeus. Esim. asiakkaalle lähtee maksukehoitus ja asiakas toteaa "Mutta en ole saanut mitään laskua?" tai päinvastoin, teille tulee jostain ostolaskusta maksumuistutus, ja kummastelette, "Enhän ole saanut tästä laskua ollenkaan?" 

Näissä tilanteissa Fivaldi käyttäjille tuo Autoinvoice on sitten kultaakin arvokkaampi. Sillä kuten me kaikki, kun tulee tällainen tilanne, että asiakas ei ole saanut laskua, tai emme itse ole saaneet laskua, haluamme selvittää mitä on tapahtunut. eikö niin? Ja nyt se ero tulee sitten esiin. Kun soitatte Fivaldi tukeen, tai laitatte meille sähköpostia asiasta, niin kun teillä on autoinvoice käytössä me tosiaan otamme ylös, että mitä yritystä asia koskee, mitä asikasta/toimittajaa ja oliko laskunumero tiedossa. Ja käymme töihin ja palaamme teille vastauksen kanssa, että mistä tilanne on johtunut. 
Autoinvoicen operaattorina on Maventa joka on myös Visman sateenvarjon alla, niin meillä on saumatonta yhteistyötä keskenämme ja pystymme selvittämään mitä aineistolle on käynyt tuolla teidän operaattorilla. Eli tällöin yhteydenotto meihin riittää, selvitämme tilanteen, ja palaamme teille ratkaisun kanssa. Oli sitten kyse aineiston sisällöstä, taikka sitten fivaldin asetuksissa olevasta väärästä tiedosta. Saamme kaiken selvitettyä. 
Jos taas on operaattorina pankki, eli laskut liikkuvat pankin kautta, niin pankit taas eivät saa luovuttaa meille tietoja, vaan usein pitää olla ensin pankkiin yhteydessä, että miksiköhän tämä lasku ei ole saapunut taikka, mennyt läpi, ja sitten vielä erikseen meihin päin yhteydessä, jos pitää selvittää, että mikä tieto on mennyt väärin, ja mistä se on aineistolle noussut. 

Toki, tämä esimerkki koskee tilanteita kun tulee jotain selvitettävää tai poikkeuksellista. Molemmissa tavoissa oli sitten pankkiyhteyden kautta (pankki opertaattorina) taikka Autoinvoicen kautta (maventa operaattorina) on samat lainalaisuudet, ja noudattavat samoja finanssilankeskusliiton prosesseja ja aineistokuvauksia. Oli sitten kyse verkkolaskuista yrityksille, taikka e-laskuista kuluttajille. (mutta ongelma tilanteessa, jotka vievät aikaa ja vaivaa, pystymme fivaldi käyttäjiä auttamaan paljon syvällisemmin jos on käytössä Autoinvoice)

Ja sitten se hinnoittelu vielä, Fivaldissa siirryttiin tapahtumapohjaiseen laskutukseen jo vuosi sitten, eli jos käytätte esim. sitä pankkiyhteyttä, niin jokaisesta laskusta fivaldi laskuttaa, sekä sitten pankki -operaattori laskuttaa myös. Jos taas on käytössä Autoinvoice, niin siitä tulee vain kertaalleen tuo autoinvoice hinnaston mukainen lasku.  (Ajankohtaisesta laskutuksesta on hyvä olla yhteydessä meidän myyntiin)

Tämä kertomus on toki vain sovellustuen asiantuntijan näkökulma kysymykseesi, toivottavasti tästä oli apua valinnan tekemiseen. ��

 

A

Olipas hyvä vastaus, Niklas!

A

Kiitos Niklas.  Tämä teksti kun olisi siellä teidän ohjeissa niin ei tarvitsisi miettiä kumman tavan valitsee. Olihan niiiiin selvää suomea että. Kiitos.

 

A

Mysteeriksi jää edelleen tuo hinnasto, mitä ei saa mistään ja ohjeita lataamiselle kyllä on Communitystä mutta eipä sellaista polku löydy. Voisiko sen julkaista ihan reilusti jossain niin osaisimme infota asiakkaita.

V

Moikka Kaisatee!

 

Ajantasainen hinnasto löytyy tällä hetkellä Virta shopista, jos teillä on sinne tunnukset. Vaihtoehtoisesti hinnaston saa myös omalta vastuumyyjältä tai myynnistämme��

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu