Myyntilaskulle kirjatun suorituksen poistaminen

V

Joissain tilanteissa tulee tarve poistaa myyntilaskulta sille kirjattu suoritus, esimerkiksi suorituksen virheellisen kirjauspäivämäärän vuoksi. Toimenpiteen voi tehdä sekä Webin Saatavienhallinnassa tai sovellusikkunan puolella Myyntireskontrassa.

 

Poistettu suoritusnumero nousee Päiväkirja-raportille kirjauksineen ja tekstillä "POISTETTU". Suoritustositetta poistettaessa onkin huomioitava, että järjestelmä ei uutta suoritusta kirjattaessa tarjoa automaattisesti seuraavalle suoritukselle aiemmin tätä poistetun suoritustositteen numeroa. Voit kuitenkin tarvittaessa käyttää kyseisen suoritusnumeron uudelleen syöttämällä sen ohjelman ehdottaman suoritustositenumeron päälle, kun seuraavan kerran kirjaat suorituksen käsin. 

Suorituksen poistaminen Saatavienhallinnassa:

  1. Siirry Fivaldi Webissä Myynti | Saatavienhallinta ja mene "Asiakkaan tiliote"-välilehdelle.
  2. Hae kyseinen lasku ja klikkaa riviä, jolloin saat näkyville sille kohdistuvan suoritustositteen.
  3. Valitse suoritusrivin lopusta Toiminnot | Näytä suoritustositteen tiliöinnit.
  4. Valitse "Poista tosite".

ScreenHunter 6894.jpg

 

Suorituksen poistaminen Myyntireskontrassa:

Hae ensin kyseinen asiakkuus tiliote välilehdellä ja katso, että ruudussa näkyy juuri se tosite mikä halutaan poistaa. Tämän jälkeen:

  1. Valitse yläpalkista Myyntireskontra | Poista reskontraan kirjattu suoritus.
  2. Uudessa ikkunassa kysytään poistettavan suoritetositteen numeroa. Kirjoita se kenttään ja poista tosite.

 

ScreenHunter 6895.jpg

 

Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu