Alkuperäinen julkaisu tehty 07.12.2022, viimeisin päivitys tehty 25.03.2024.
Mikäli palkansaaja ilmoittaa, että ei ole saanut verkkopalkkalaskelmaa verkkopankkiinsa, tarkista ensin Fivaldin Lähetysjonosta, missä tilassa verkkopalkkalaskelman lähetys on.
Jos lähetyksen tila on "Onnistunut", varmista, että palkansaaja etsii verkkopalkkalaskelmaansa oikeasta paikasta. Tästä ohjeesta löytyy pankkikohtaiset ohjeet, mistä verkkopalkkalaskelmat löytyvät. Ongelma saattaa johtua myös siitä, että verkkopankkitunnuksien perustamisessa on pankkikohtaisia eroja. Tässä tilanteessa palkansaajan kannattaa olla yhteydessä omaan pankkiinsa tarkastaakseen verkkopankkitunnuksiinsa liitetyt henkilötiedot. Tunnistautuminen pankkiin onnistuu ainoastaan, jos verkkopankkitunnuksiin on liitetty sama henkilötunnus, joka on määritelty Fivaldissa (eli se henkilötunnus, jolla verkkopalkkalaskelma on toimitettu pankin ylläpitopalveluun).
Jos lähetyksen tila on "Epäonnistunut" tai sitä ei löydy lainkaan Lähetysjonosta, tulee ongelman syy selvittää palkansaajan tiedoista Fivaldissa tämän ohjeen avulla.
Epäonnistuneet verkkopalkkalaskelmat voidaan tarvittaessa lähettää uudelleen tämän ohjeen mukaisesti.
Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.