Testaa älykkääseen hakuun AI-harjoittelija Visperttiä oikean alakulman chatista.

Toimintaohjeet, jos Fivaldi toimii hitaasti

V

Mikäli Fivaldin käytössä ilmenee ohjelman käyttöön merkittävästi vaikuttavaa hitautta/tökkimistä/jumitusta, joka ei mene ohitse, on suositeltavaa toimia seuraavasti:

 

Hitausongelmissa ensisijainen ohjeistuksemme on tyhjentää käytössä olevan Internet-selaimen välimuisti. Crtl+Shift+Delete -valinnalla avautuu selaimesta riippumatta ikkuna, josta kyseinen toiminto löytyy. Sulje tämän jälkeen selain, avaa se uudelleen ja testaa, toistuuko ongelma edelleen. Tarkista myös, että väliaikaistiedostojen määrä on riittävä, ja kasvata sitä tarvittaessa. Mikäli ohjelma on merkittävän hidas myös näiden toimenpiteiden jälkeen, olisi seuraavaksi hyvä vielä testata, toistuuko vastaava hitaus myös jollain toisella selaimella. Suosittelemme Fivaldin käyttöön Google Chromea, Microsoft Edgeä tai Mac-koneella Safaria etenkin, jos käytössä on uusi sovellusikkuna sekä Fivaldin Pankkiyhteys. 



  

Kannattaa varmistua myös siitä, että ohjelmassa hyväksytään aina kaikki tehdyt muutokset tallentamalla, jos siihen vain on mahdollisuus: Jos johonkin näkymään syötetään tietoja, mutta tietoa ei tallenneta välillä, rivit lukittuvat ja se voi aiheuttaa ongelmia ohjelman käytössä. Etenkin jos useampi käyttäjä on samanaikaisesti samojen tietojen kimpussa, voi ongelma johtua tästä tietojen tallentamatta jättämisestä.

 

Jos edellämainituista toimenpiteistä ei ole apua hitauteen, voit olla asiasta yhteydessä Fivaldin sovellustukeen. Tarvitsemme asian jatkoselvitykseksi alla listattuja lisätietoja. Jos hitautta ilmenee useammilla yrityspaikoilla ja käyttäjillä, tulee mainita ainakin jonkin yhden esimerkkiyrityspaikan ja -käyttäjän tarkemmat tiedot:

 

  • Missä yrityspaikassa (yrityksen nimi ja Fivaldin yritystunnus) hitautta ilmenee? 
  • Toistuuko hitaus myös muissa ympäristönne yrityksissä? 
  • Millä käyttäjätunnuksella hitautta ilmenee? 
  • Toistuuko sama myös muilla ympäristönne käyttäjillä? 
  • Missä Fivaldin osiossa/toiminnossa edellä määritetyllä käyttäjätunnuksella ja yrityspaikalla hitautta ilmenee? 
  • Mitä toimenpidettä käyttäjä on ollut tekemässä kyseisessä yrityspaikassa sillä hetkellä, kun hän viimeksi havaitsi hitautta? 
  • Mihin aikaan edellisessä kysymyksessä kerrottu tuorein hitaushavainto tehtiin? Anna päivämäärä ja mahdollisimman tarkka kellonaika. 
  • Toistuuko hitaus sekä uudessa että vanhassa sovellusikkunassa vai ainoastaan jommassakummassa, vai jossain muualla?
  • Millä Internet-selaimilla hitautta ilmenee? Kokeilkaa vähintään kahta eri selainta.
  • Onko selaimen välimuisti tyhjennetty? 


Tarkistathan myös aina Communityn häiriötiedote-sivuston, jossa ilmoitamme aina sellaisista yleisistä häiriötilanteista, jotka voivat olla hitauden syynä.


Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu