Aloita uusi aihe
V

Visman edustaja

Visma

Maksatuksen virheilmoitus "Maksatuksen tiliöinti puuttuu"

29-11-2023 3:45 pm tekijä Visman edustaja

Alkuperäinen julkaisu tehty 28.11.2022, viimeisin päivitys tehty 01.12.2022.

Mikäli Ostoreskontran Maksatuksessa tulee maksatusaineistoa hyväksyttäessä virheilmoitus "Maksatuksen tiliöinti puuttuu" viittaa tämä siihen, että maksatuksen tiliöintiä ei ole perustettu. Tiliöinti perustetaan seuraavasti:

 

  1. Siirry Ostoreskontra | ylävalikosta Ostoreskontra | Perustiedot | Maksujen perustiedot -välilehdelle:
  2. Kirjoita Selite-kenttään tiliöinnin nimi (esim. "Maksu")
  3. Valitse alasvetovalikosta Tilin käyttö -kenttään haluamasi vaihtoehto (esim. "Valitse tileistä").
  4. Valitse Tili-kenttään kirjanpidon tili (esim. "2899 - Välitili, ostoreskontra").
  5. Tarvittaessa voit antaa myös muita tietoja.
  6. Tallenna.

Screenshot_18.jpg

 

Kun tiliöinti on perustettu ja tallennettu, ilmestyy se valittavaksi Maksujen perustiedot -välilehden vasemman alakulman "Maksatuksessa käytettävä tiliöinti" -kenttään. Valitse kyseiseen kenttään alasvetovalikosta perustamasi tiliöinti ja tallenna:

 

Screenshot_17.jpg

 

Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin