Laskuttajailmoitukset isännöitsijän tai tilitoimiston vaihtuessa

V


Tarkempi kuvaus toimintamallista, jolla asukkaiden e-laskuosoitteet ja suoramaksujen toimeksiannot jatkuvat muuttumattomina isännöitsijän/tilitoimiston vaihtuessa, löytyy tästä Finanssialan ohjeistuksesta. Vanhan isännöitsijän/tilitoimiston toimenpiteet riippuvat siirtymän jälkeen käytettävästä verkkolaskuoperaattorista.

 

Kun taloyhtiö/yritys siirtyy isännöitsijältä/tilitoimistolta toiselle ja:

 

... verkkolaskuoperaattori pysyy samana
  • Vanha isännöitsijä/tilitoimisto ei tee CHANGE-ilmoitusta
  • Uusi Fivaldi-isännöitsijä/tilitoimisto ei tee operaattorin vaihtoon liittyvää CHANGE-ilmoitusta. Muihin muutoksiin (esim. pankkitilit) liittyvät CHANGE-ilmoitukset tehdään tarvittaessa normaalisti.
  • Tarkempi ohjeistus ohjesivustolla.

 

... verkkolaskuoperaattori vaihtuu
  • Vanha isännöitsijä/tilitoimisto tekee operaattorin muutoksesta CHANGE-ilmoituksen uuden isännöitsijän/tilitoimiston antamilla tiedoilla.
  • Uusi Fivaldi-isännöitsijä/tilitoimisto ei tee operaattorin vaihtoon liittyvää CHANGE-ilmoitusta. Muihin muutoksiin (esim. pankkitilit) liittyvät CHANGE-ilmoitukset tehdään tarvittaessa normaalisti.
  • Tarkempi ohjeistus ohjesivustolla.

 

Taloyhtiön/yrityksen tietojen muuttumisesta laskuttajailmoituksella ja uuden isännöitsijän/tilitoimiston tehtävistä muutosilmoituksista löytyy laajemmin ohjeita ohjesivustoltamme. Jos Fivaldista ei ole syystä tai toisesta mahdollista luoda oikeanlaista laskuttajailmoitusta, voidaan tehdä ja lähettää ns. ulkoinen aineisto.

 

Mikäli kaipaat kuluttajalaskutuksen käyttöönottoon ja laskuttajailmoituksiin liittyviin haasteisiin lisäapuja, suosittelemme kokonaisuuden laajuuden vuoksi tilaamaan konsultointia palvelutilauslomakkeen kautta.

 

Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme. 


Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu