Joissain tilanteissa hyvityslaskua ei onnistuta tuomaan automaattisesti mukaan maksatusaineistoon, vaan siitä joko muodostuu erillinen aineisto, joka on VIRHE-tilassa tai aineistoa ei muodostu lainkaan.
Jos aineisto on VIRHE-tilassa:
- Valitse Ostoreskontran Maksatuksessa VIRHE-tilassa näkynyt aineisto ja siirry sen jälkeen Tapahtumat-välilehdelle.
- Klikkaa hyvityslasku aktiiviseksi ja poista se aineistolta painamalla laskun päällä hiiren oikeaa painiketta ja valitse "Poista tapahtuma".
- Siirry Erät-välilehdelle ja poista tyhjä maksatusaineisto.
- Klikkaa aktiiviseksi se aineisto, jolla alkuperäinen veloituslasku on mukana, ja siirry Tapahtumat-välilehdelle.
- Klikkaa aktiiviseksi se ostolasku, johon hyvityslasku halutaan kohdistaa. Paina laskun päällä hiiren oikealla painikkeella ja valitse “Lisää lasku tapahtumaan”. Valitse hyvityslasku tuplaklikkaamalla sitä.
- Mikäli hyvityslaskua ei löydy, tarkista että sillä on Ostoreskontran Laskujen syöttö -välilehdellä Hyväksytty-täppä päällä.
Mikäli VIRHE-tilassa olevaa aineistoa ei ole, voit lisätä hyvityslaskut maksatusaineistoon manuaalisesti kohtien 4-5 mukaisesti.
Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.