Aloita uusi aihe
V

Visman edustaja

Visma

Pankkiverkkoyhteyden avaaminen Verkkolaskupalveluun

29-11-2023 3:45 pm tekijä Visman edustaja

Alkuperäinen julkaisu tehty 22.11.2022.


Jotta verkkolaskuja voi lähettää Fivaldista Maventan kautta asiakkaille, joiden verkkolaskuoperaattori on pankki, tulee Maventa-tilillä olla avattuna pankkiverkkoyhteys. Sama asia pätee verkkolaskujen vastaanotossa, eli pankkiverkkoyhteyden tulee olla avattuna myös, jotta laskuja voidaan vastaanottaa toimittajilta, joilla on verkkolaskuoperaattorina pankki.

 

Fivaldista tehtävät Verkkolaskupalvelun rekisteröinnit edellyttävät vahvaa tunnistautumista. Onnistuneen rekisteröinnin jälkeen rekisteröinnin yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen lähetetään automaattisesti Visma Signin toimesta sähköposti, joka sisältää lisäohjeet tunnistautumisen suorittamiseksi. Tunnistautumisella kyseinen henkilö sekä vahvistaa olevansa oikeutettu edustamaan yritystä verkkolaskujen lähetyksessä ja vastaanotossa, että valtuuttaa samalla avaamaan yritykselle pankkiverkkoyhteyden. 

 

Pankkiverkkoyhteys tulee avata aina, jotta laskujen välityksessä ei tule ongelmia. 

 

HUOM! Mikäli AutoInvoice-tili on jo olemassa eikä sitä siis voi rekisteröidä suoraan Fivaldista, ja tili on avattu Fivaldin kautta ennen 14.5.2020, tulee pankkiverkkoyhteys avata manuaalisesti Maventa-tilin kohdassa Asetukset | Lisäpalvelut | Pankkiverkkoasetukset. Tarkemman ohjeen löydät täältä. 

 

Mikäli pankkiverkkoyhteys pitää avata kerralla yli kymmenelle tällaiselle ennen 14.5.2020 avatulle vanhalle tilille, voi sen tehdä valtakirjalla sovellustuen kautta. Avauspyynnön lähettäjän tulee olla henkilö, joka on allekirjoittanut valtuutuksen, ja hänen tulee myös olla pääkäyttäjänä sekä pääyrityksen että asiakasyritysten Maventa-tileillä. Avauspyynnön lähettäjän ei tarvitse olla yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö. Lista yrityksistä, joiden pankkiverkkoyhteys halutaan avattavan, tulee lähettää Excel-tiedostona (ei PDF).  Lisäksi kyseisen henkilön tulee tunnistautua kerran yhdeltä tililtä kohdasta Asetukset | Lisäpalvelut | Pankkiverkkoasetukset | Tunnistautuminen ja kertoa viestissään sovellustuelle, miltä Maventa-tililtä tunnistautuminen on tehty. Näin saamme vahvistettua pankin vaatiman henkilökohtaisen TUPAS-tunnistautumisen. Pohja valtakirjaan löytyy täältä.

 

Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.