Alkuperäinen julkaisu tehty 31.01.2019
Miten saadaan lähetettyä kevalaisten palkkatietoilmoitukset Tulorekisteriin?
Palkanlaskennan perustietojen Ohjaustiedot-välilehdelle tulee Palkansaajille käytettävä ammattinimikekoodisto olla Keva. Lisäksi Muut-välilehdelle tulee määrittää Maksajan aliorganisaatiotiedot -kohtaan kyseiset tiedot.
Henkilön työsuhteelle tulee valita vakuutukseksi oikea Kevan työeläkevakuutus. Vakuutukselle määritellään ylävalikossa Palkanlaskennan henkilöt | Perustiedot oikea vakuutusyhtiö ja vakuutusnumero, ja kenttään "Tieto työeläkevakuuttamisesta" = Työntekijän työeläkevakuutus.
Palkansaajille täytetään Ammattinimike-kenttään oikeilla koodeilla tiedot, ja valitaan Tulorekisteri ammattinimike -kenttään TK10-mukainen ammattinimike
Mikäli kaikki pakolliset tiedot on annettu, ja ilmoitukset silti hylkääntyvät, niin tarkista seuraavat asiat:
1) Tarkista täältä rekisteröinnin perusteen tunniste.
2) Tarkista, että Palkansaajien perustietojen Vakuutukset-välilehdellä annettu vakuutusnumero alkaa oikealla numerolla. Tuettuja ovat 20- ja 30- alkuiset (20-xxxxxxx sopimus on KuEL ja 30-xxxxxxx sopimus on VaEL) vakuutusnumerot.
3) Tarkista täältä KuEL ja VaEL ammattinimikkeistöt. Tiedot eivät saa olla ristiriidassa suhteessa kumpi on käytössä (KuEL tai VaEL).
Yksityiskohtainen, kuvaruudullinen ohje määritysten tekemiseen löytyy täältä.
Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.