Testaa älykkääseen hakuun AI-harjoittelija Visperttiä oikean alakulman chatista.

Mitä tarkoittaa tulorekisterin virhe "IEPV0020 Tilastokeskuksen ammattiluokituksen mukainen.."?

V

Palkkatietoilmoituksen virheilmoitus "IEPV0020 Tilastokeskuksen ammattiluokituksen mukainen Ammattiluokan tai nimikkeen tunniste -tieto puuttuu ja se on pakollinen. The data item Occupational class or title identifier in accordance with Statistics Finland's classification of occupations is missing, and it is mandatory. /Report[1]/IncomeEarner/Professions" tarkoittaa sitä, että tilastokeskuksen ammattiluokituksen mukainen ammattiluokan tai nimikkeen tunniste -tieto puuttuu. Se on pakollinen, mikäli palkansaaja on lakisääteisen tapaturmavakuutuksen piirissä. 

 

1) Tarkista, että jokaiselle tapaturmavakuutetulle työntekijälle on määritelty TK10 mukainen Tulorekisterin ammattinimike Palkansaajat-rekisterin Työsuhteet-välilehdelle. Tarkista tarvittaessa oikea TK10 mukainen ammattinimike tapaturmavakuutusyhtiöltä. Lähetä ilmoitus uudelleen tämän ohjeen avulla

 

2) "00000 Ei ammattinimikettä" -valinta asetaan palkansaajille, jotka eivät ole lakisääteisen tapaturmavakuutuksen piirissä (esim. yrittäjät). HUOM! Tällöin palkkalaskelmalla ei saa olla tapaturmavakuutuksen riviä, eikä Palkansaajat-rekisterin Työsuhteet-välilehdellä optiota "Ei tapaturmapoikkeusta". Tämä virhe tulee siis siinä tapauksessa, kun palkkatietoilmoituksilta puuttuu vakuuttamisen poikkeustilanne 4, ja palkansaajalle on valittu Tulorekisterin ammattinimikkeeksi "00000 Ei ammattinimikettä".

 

Mikäli palkkalaskelmalla on ollut virheellisesti mukana tapaturmavakuutuksen palkkarivi, ja ilmoitus on mennyt aiemmin läpi ilman ammattinimikettä ja vakuuttamisen poikkeustilannetta 4, tulee aiemmat ilmoitukset mitätöidä ja tehdä uudet ilmoitukset. Koska palkkalaskelmat on merkitty maksetuiksi, korjaus tulee tehdä tekemällä ensin hyvityspalkkalaskelma (hyvityspalkkakaudelle valitaan optio, ettei ilmoiteta Tulorekisteriin) ja uusi palkkalaskelma ilman tapaturmavakuutuksen palkkariviä. Kun uusi palkkalaskelma merkitään maksetuksi, lähtee uusi ilmoitus vakuuttamisen poikkeustilanteen (4) tiedolla Tulorekisteriin. 

 

Mikäli "Ei tapaturmapoikkeusta"-asetus on päällä, tulee kyseinen optio ottaa pois päältä, mitätöidä aiempi ilmoitus ja lähettää ilmoitus uudelleen tämän ohjeen avulla. Jos tapaturmapoikkeus ei ole mennyt aiemmilla ilmoituksillakaan tämän option vuoksi, tulee vastaavasti tehdä mitätöinnit ja uudet ilmoitukset myös näiden ilmoitusten osalta vastaavasti.

 

Huom! Mitätöinti ja uusi ilmoitus tulee lähettää saman päivän aikana ennen klo. 16.


Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme. 

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu