Tulorekisteri: Miten toimia jos lähetyserästä on hylkääntynyt osa lähetyksistä?

V

Jos vain osa palkansaajien tulorekisteri-ilmoituksista on hylätty kokonaan eli ne eivät ole menneet Tulorekisteriin ollenkaan, mutta osa lähetyserän palkkatietoilmoituksista kuitenkin on mennyt onnistuneesti perille, tulee tehdä yksittäisten palkansaajien palkkatietoilmoitusten uudelleenlähetys. Tarkasta ensin Tulorekisterin asiointipalvelusta, että kyseisen henkilön aineisto ei ole varmasti mennyt perille.

 

Uudelleenlähetys yksittäisten palkkatietoilmoitusten osalta tehdään seuraavasti:

1)    Korjaa virhe/virheet riippuen mistä se on johtunut.  

2)    Sirry Lista–välilehdelle. Tarkista että ilmoitukset ovat nyt lähetyskelpoisia eli listalla henkilöiden kohdalla on rivillä vasemmassa reunassa vihreä (tai keltainen) pallukka.

3)    Sirry Henkilö –välilehdelle kyseisen henkilön kohdalle.  Paina selaimen päivitys –painiketta (tai F5 –painiketta) jotta varmasti tehdyt korjaukset päivittyvät ruudulle.

4)    Käy läpi henkilöiden yleiset tiedot (vasemman puolen tiedot), että niissä olevat tiedot ovat nyt oikein.

5)    Valitse Henkilön/henkilöiden kohdalla Henkilö –välilehdellä alaoikealla ”Lähetä uudelleen” –painiketta. Painike muodostaa ilmoituksesta uuden lähetettävän version palkkatietoilmoituksesta.

6)    Tämän jälkeen ilmoituksen pitäisi tulla näkyville Lähetä uudet/korvaavat ilmoitukset –painikkeen kohdalle kun kyseisen painikkeen päälle mennään hiirellä.  

7)    Toista kohta 5-6 kunnes kaikkien henkilöiden uudet ilmoitusversiot on luotu. 

��   Lähetä ilmoitus/ilmoitukset painamalla Lähetä uudet/korvaavat ilmoitukset -painiketta, niin ilmoitukset lähtevät Tulorekisteriin puolen tunnin sisällä lähetyksestä.

9)    Tarkasta Tulorekisterin asiointipalvelusta, että tiedot ovat onnistuneen lähetyksen jälkeen menneet perille.

 

Huomioithan, että jos ilmoitus on mennyt perille, ei tehdä em. uutta lähetystä vaan tulee tehdä korvaava ilmoitus tai mitätöinti ja uusi ilmoitus. 

 

Jos koko erä on hylätty jo vastaanottovaiheessa, eli koko lähetyserää ei ole mennyt lainkaan Tulorekisteriin ja se on virhetilassa Lähetyserät -välilehdellä, tulee toimia tämän ohjeen mukaisesti. 


Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme. 

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu