Tulorekisterin ohjeistuksen mukaan poissaolotiedot ovat vapaaehtoisesti annettavia täydentäviä tietoja, mutta jos maksaja ilmoittaa poissaolotietoja, pitäisi lähtökohtaisesti ilmoittaa kaikki poissaolot, ei vain osaa poissaoloista. Mikäli poissaolot halutaan ilmoittaa Tulorekisteriin, tehdään se luomalla poissaolon ajalta palkkalaskelma, joilla poissaolot ilmoitetaan. Poissaoloja ilmoitettaessa tulee erilliset poissaolojen käyttöönottoon liittyvät toimenpiteet olla ensin tehtynä. Tarkempi ohjeistus löytyy täältä.
Mikäli karanteenia ei haluta ilmoittaa poissaolona Tulorekisteriin ja
Karanteeni ilmoitetaan Tulorekisteriin palkkalaskelmien kautta liitteenä olevan ohjeistuksen mukaisesti.
Herättikö käyttövinkki kysymyksiä tai etkö päässyt sen avulla eteenpäin? Autamme mielellämme! Voit tehdä aloituksen aiheesta Keskustelut-osiossa tai olla yhteydessä sovellustukeemme.